16 Aralık 2015 Çarşamba

Melek Baykal, Cahide Sultan ve Hoşgörü..

Her ev kadını yemek yapmayı sever.

Yıllarca evde yemek yapmayan, yardımcısından destek alan ben , iş başa düşünce, evde de 2 yamyam olunca, bir bol kepçe lokantası tadında yemek yapmaya başladım. Standart yemekler tamam ama biraz farklı şeyler denemek isteyince kalakaldım. Birçok yemeği yapmayı bilmediğim gerçeği bir tokat gibi yüzüme vurdu.

Bir süre sevgili teyzemin bana nişanlandığım sene aldığı yemek kitabından yararlandım. Ama sonra o da tıkandı.

Allahtan teknoloji çağındayız. İnternet diye bir şey var ve farklı farklı kanallardan binlerce yemeğin tarifine ulaşabiliyoruz.

İnstagramın cazibesi ile farklı farklı kişileri takip etmeye başladım. Harika görseller, şık tarifler, süper masa dizaynları aklımı çeldi.

İnstagramda yüksek takipçisi olan yemek sitelerinden biri de Cahide Sultan. Görseller şık ve neredeyse her gün birkaç farklı tarif veriliyor.Sadece resimlere bakarak yaptığım takipçilik, bir süre beğendiğim tarifi denemek için resimlere tıklamaya dönüştü.Dindar kimliğini ön plana koyan yemek uzmanı hanımefendi, her tarifinin girişine bir ayet, bir hadis ve görüş ekliyordu.

Aslında bu da hoşuma gitti. Bazen hiç mealini bilmediğim ayetlerde denk gelip incelememe vesile oluyordu.

Ancak zaman içinde ben mi irrite oldum, hanımefendinin dozaj mı arttı bilmiyorum, takipçiler çıldırmaya başladı. Muhtemelen son derece iyi niyetle başlayan bu dini paylaşım adeti, yemeklerin önüne geçti. Aynen "İşte Benim Stilim" programındaki şirret ve pespaye kızlar gibi, takipçiler birbirleriyle, Cahide Hanımla onunla bununla kavga etmeye başladı. Üstelik eleştirdiğinin daha beterini yaparak.

Beni bu yazıyı yazmaya zorlayan ve bardağı taşıran son damla da şu oldu.

Televizyon programcısı ve ünlü tiyatro oyuncusu Melek Baykal bir süre önce Yozgat'a bir ziyareti yapıyor. Ziyaretinin ardından da şu talihsiz açıklamayı yapıyor :

 "Konağın duvarında konağın gerçek sahipleri Hayri İnal ve ailesinin resimlerini gördüm… Gözlerime inanamadım en az 100 sene önce çekilen resimlerdeki hanımefendiler son derece medeni bir tavır ve kılık kıyafetleriyle bana gülümsüyorlardı.Çok mutlu olmuştum. Sonra kafamı sola çevirdim gördüğüm manzara 150 sene sonra geldiğimiz noktaydı… Yani konağın yeni sahipleri Yozgat belediyesi ve çalışanları… yeni sahipleriyle aralarına girip resim çektirdim. Yüzümdeki ifadeden ne kadar mutlu olmuşum anlarsınız zaten…

Konağı terk ederken aklımda tek bir şey kaldı konağın gerçek sahiplerinin medeni halleri. Sonra karmakarışık duygularla oradan uzaklaştım. Ve kendi kendime sordum. Biz ne zaman ve neden bu kadar geriye gittik diye. Cevabını bulamadım."




Evet, bence de talihsiz bir açıklama, elle tutulur yanı yok. Ancak bu paylaşımın üzerinden Cahide Hanımın instagram sayfasında bir fırtına koptu ki, size anlatamam.

Yapılan hoşgörüsüz yaklaşımın on katı ile, üstelik hakaret içerecek şekilde takipçilerini provoke eden Cahide Hanım, gelen yorumlardan beğenmediği ve kendi görüşüne paralel olmayan yorumları silerek hoşgörü kavramına gerçekten yeni bir bakış açısı getirmiş bulunuyor.

Benim kendisine naçizane tavsiyem şu : Yemek tarifleri ve zaman zaman yaptığı dini paylaşımlardan hoşnutum. Ama kendisinin savunduğu dinde insanlarla kavga etmek, kendi fikrinden olmayanı dışlamak, üniversite okumuş kızlara otur çalışma evde otur demek, kaş almayı günah saymak var mı bilemiyorum. Dünden beri yapılan noel ve yılbaşı tartışmasında olaylar yine çığırından çıktı ben bu kadar kutuplaşmaya çanak tuttuğu için kendisine kızgınım.

İnsanları doğru yola çağırmak güzelken, yaklaşmaya çalışanları da agresif tutumlarla kaçırmak ne denli doğru, yorumu size bırakıyorum.

1 yorum:

  1. aaaa aynı duygular.. ben de o yüzden bıraktım cahide mutfagını :) yemekler ilk basta dikaktimiçekti. bi kaç ayet bilgi güzeldi.. ancakkk bir süre sonra aynen yazdıgınız gibi şeyler olunca direk engeleldim..

    YanıtlaSil

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...