9 Temmuz 2013 Salı

Tatilde..1

Tatilde olunca düzenli olarak yazamadım.

Her yerde internet ulaşımı mevcut, ancak yazı yazma işi bir disiplin işi ve ben o disiplini tatil ortamında yakalayamıyorum, bunu anladım.

Dün eve yani yuvaya döndüm.

Artık bahane, kaçar yok.

Okulun kapandığının ertesi günü annemin yanına gittik kuzenimle. Ve yanımızda 3 çocuk tabii ki.

Datça Billurkent her zamanki gibi. Sakin, dingin. Haa rüzgar çok.. Hava sakin dingin değil, ortam sakin.

Yaş ortalaması 50 üzeri.

Ya çocuklar var ya da anneanneler, babaanneler..Orta yaş kuşağı pek yok.

Deniz her zamanki gibi, pırıl pırıl, tertemiz. Bu sene Mavi Bayrak alınabilmesi için hoş detaylar eklenmiş ve eskisine göre çok daha konforlu bir yer olmuş Billurkent.

Eğer tatilden beklentiniz deniz, güneş, kitap, parlak yıldızlar, taze sebze ve meyve ve kuş cıvıltılarıyla ise doğru yerdesiniz. Ama benim için tatil gece hayatı, çılgın partiler ve öğlene kadar uyuyup dinlenmek diyenlerdenseniz, uzak durun hatta geri kaçın Datça'dan ve özellikle Billurkent'ten.

Bence Datça'ya giderken mümkünse arabayla gitmeli, eğer araba ile gidilemediyse de araba kiralamalı.

Zira Datça'nın içinde güzel Mavi Bayraklı plajlar var. Ama çevrede de çok güzel yerler var ve onları atlamamak gerek.

Mesela bana göre bu fani dünyada denize girmek demek Hayıtbükü'nde denize girmek demektir. Sakin koyu, sıcak denizi, binalaşmamış sahili beni hiçbir zaman üzmedi.

Bir de birkaç senedir gitmediğim Palamutbükü'ne gittik yeniden.

Sıra sıra restoranları, turkuaz mavisi denizi, büyük çakıl taşları ve harika kalamar ve ahtapotlarıyla Palamutbükü o taraflara gidince mutlaka uğranması gereken yerlerden.

Haa, Palamutbükü'ne gitmişken Yaka Köyü'nde Türkiye'nin en geniş açık hava müzesini gezebilir, hem taş yapının güzelliğine hem de tam arkasında sırtını dayadığı dağın heybetine hayran olabilirsiniz.

Billurkent'te dalga oldukça kendimizi çevreye vurduk.

Kargı koyunda iki, Aktur'da da bir gün geçirdik. Kargı koyu Datça'ya birkaç dakika. Ancak başka bir yer sanki. Denizinin sakinliği ve berraklığı, kıyıdan denize dökülen dereye rağmen suyunun sıcaklığı, yüzen ördekler, susadıkça dereye girip suyunu içen köpek gibi detaylar Kargı seçimini hep haklı çıkarıyor.

Yemekler de oldukça güzel ve  fiyatlar fena değil. Yani ucuz değil ama bu tarz bir beach club eğer Bodrum'da olsa burada ödenen paranın 4-5 katı ödenirdi sanıyorum. Hatta az önce gazetede okudum. Gani Müjde Bodrum'da " 4 kişi et yedik, 4 tane koyun kessek de aynı fiyata gelirdi." demiş. İnanırım.

Hatta tam bu noktada aslında söylemek istediğim ama söylemeye çekindiğim bir şey var.

Geçen sene yaptığımız Midilli tatilinden sonra benim tatil kavramına bakışım hatta ülkemize bakışım değişti.

Tamam doğa deniz hepsi çok güzel. Ama birincisi servisimiz zayıf, ikincisi çok kalabalığız, üçüncüsü de bu kalabalığın içinden çok yüksek rakamlar ödemeye razı birileri çıktığından gereksiz yere pahalı tatiller yapıyoruz. Yani servis sağlayıcılar utanmadan o rakamları isteyecek yüzü buluyorlar.

Hemen karşı kıyıda aynı doğanın uzantısı olan yerlerde yüzüyorsunuz, insan sayısı üçte bir.

Yemek yiyorsunuz, hem daha taze balık, hem daha fazla çeşit, hem burada bulamayacağınız ahtapotlar, karidesler kalamarlar, hem de fiyat yarıdan da az.

Sanırım Gani Müjde de denizci kişiliğiyle birçok yeri gezerken yaşadığı deneyimleri Bodrum'la karşılaştırmış ve Bodrum'da mutsuz olmuş. Kendisine yürekten katılıyorum.

***

Aktur geçtiğimiz yıllarda pek hizmet alamıyordu. Ancak değişen yönetim birşeyleri farklılaştırmaya çalışıyor anladığım kadarıyla. Yeni şezlonglar, yeni şemsiyeler ve kıyıya açılan snack bar profili biraz farklılaştırmış. En azından daha rahat bir gün geçirdiğimizi söyleyebilirim.Ancak sahildeki büfede yediklerimiz hem Allah'ın gücüne gitmesin çok başarısızdı hem de anlamsız bir şekilde pahalıydı. Aktur'a gidenlere yanlarında yiyecek birşeyler götürmelerini tavsiye ediyorum.

Dilerseniz bir sonraki yazıda devam edelim..