22 Ocak 2014 Çarşamba

Pazar..2

Önceki yazıda pazarlardan bahsediyorduk ki baktık konu uzadı, devamını bu yazıya bıraktık.

Pazarlarla ilgili diğer önemli bir husus pazarda pazarlık yapabilme olasılığınızın olması.

Misal dün kıvırcık alıyordum, 3 tl lik, 2 tl lik ve 1.5 tl lik marullar vardı. Benden önceki beyefendi 10 tane filan aldı, 3 lüklere 1.5 tl teklif etti. Ben de o zaman ben de 1.5 tl veririm dedim ve 3 tl liklerden aldım gittim.

Genelde denir ki pazara akşam üstü gidin, fiyatlar düşmüş olur. Evet fiyatlar düşer ama, seçilenler seçilir, size eğri büğrü ürünler kalır. (tabi gıda pazarından bahsediyorum. giysi pazarı için ilk argüman geçerlidir.) 

Biz çocukken pazarda seçmece yok derlerdi. Ama şimdi her pazarda alacağınız ürünü seçmenize izin veriyorlar.Seçmeye izin vermeyen tezgahtan almayın zaten. Bir tek o tezgah yok ya.

Pazar girişinde ilk tezgahlar da diğerlerine göre daha pahalı olur unutmayın.

Eskiden pazardan her şeyi kiloyla almak gerekirdi. Artık 10 biber, 1 nar vb gibi alışveriş yapılabiliniyor. Hala yapılmadığını düşünerek yanılmayın marketlere mahkum olmayın.

Eğer devamlı aynı semt pazarına gitme şansınız varsa sabit tanıdık birkaç esnaf edinmekte fayda var. Böylece sizin farkedemediğiniz bayat ürünleri tanıdık esnaf zaten size vermeyecektir.

Daha önce Ataköy'de otururken Ataköy'de pazar yoktu. Pazar günleri oldukça uzak olan Şirinevler pazarına gitmek gerekiyordu ve kitap dahi vardı bu pazarda. Eşimle hem başbaşa yürüyüş yapma hem de alışveriş olarak değerlendirirdik pazar günlerini.


Burada ise çevrem pazar açısından zengin. Pazartesi günü Bağlarbaşı pazarına Beykoz'dan süt dahi geldiğini duydum. Bir gün de orayı deneyeceğim.

Hep gıda pazarından bahsettim. Geçen hafta gittiğim üçüncü pazar ise Üsküdar'da kurulan büyük pazardı. Buradan gıda almadım, ancak diğer aradıklarımın hepsini buldum. Fermuar bile vardı size öyle diyeyim. Çantacılar, iç çamaşırcılar, kıyafet satanlar, nevresim, havlu , herşey vardı. İnsan ürün çeşitliliğini ve fiyatları görünce kendini dışarıda kazıklanmış hissediyor.



Gıda dışı pazarlar konusunda Kadıköy Salı-Cuma pazarı, Ulus Pazarı, Bakırköy, Beşiktaş, Bahçeşehir Pazartürk gibi pazarlar oldukça ünlü. Bazı ünlü markaların serisonlarını dahi bulabiliyor ve kredi kartı ile ödeme yapabiliyorsunuz.

Çocukluğu Mustafakemalpaşa'da geçmiş biri olarak belki her hafta köylerden taze sebze getiren teyzelerden birşeyler almaya alışmışım, manda yoğurdunu, peyniri.. Bu nedenle kasabalı yanım hep bir yerden ortaya çıkıveriyor işte.

Evet tabii ki vakit nakittir. Vaktiniz yoksa marketlere mahkumsunuz, ama vaktiniz varsa kırın zincirlerinizi.

Alın malzemelerinizi, yapın lahana turşunuzu, yazın yapın salçanızı, dün kopmuş biberden yapın dolmanızı.

İnanın hoşunuza gidecek, bir daha marketlere giderken bir daha düşüneceksiniz.

Keseniz bereketli sofranız lezzetli olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...