26 Ekim 2011 Çarşamba

Her Hayırda bir Şer, Her Şerde bir Hayır Vardır...

Gerçekten zor günler…

Geçen Cuma günü öğlen işyerime yakın olan camide katıldığım şehit cenazelerinde, gözlerimden akan yaşlar daha kurumadan, Pazar günü deprem haberini aldık. Çocuklar etkilenmesinler diye Pazar günü tam olarak TV açamadık, hemen aklıma Van’daki eski ekip arkadaşlarım geldi. Telefonla ulaşamayınca çıldırdım, işyerim Allahtan onlara ulaşmıştı ve sağ olduklarını öğrenince içim rahat etti..

Pazartesi sabah arkadaşıma telefonla ulaşabildim. Bebekleri henüz 1 aylık bile değildi, evleri yıkılmamıştı ama girmeye korkuyorlardı. Oturdukları apartmanın yanındaki müstakil ev, çevredeki insanlara evlerini açmıştı. Tam 30 aile bu eve sığınmıştı. Arkadaşlarımı da bebekleri küçük diye evlerine almışlardı ilk gece.. Dünya böyle yüce insanların yüzü suyu hürmetine ayakta duruyor diye düşündüm kendi kendime…


Deprem ile ilgili haberleri izlemeye devam ederken Çarşamba günü işyerinde TV de bir altyazı gördüm. Azra bebek hayata tutunmuştu. Henüz 14 günlüktü, aslında zaten acele etmişti dünyaya gelmek için, prematüreydi, 29 Ekim’de doğması gerekirken bekleyememişti.. Enkazdan 47 saat sonra canlı çıkmayı başarmıştı.. Hemen bu haberi işyerinde arkadaşlarımla paylaştım, umutla dolmuştu içim, hayata dair, her şeye dair…

Sonra iş arkadaşlarımdan biri geldi yanıma..

Dedi ki : Annesi ? Babası? Onlar yaşıyor mu ? Ya onlar öldüyse?? Azra Bebek ne yapacak ?

Çok şükür Azra ve annesi yaşıyor.. Ereksan Apartmanı’nda Babasını kurtarma çalışmaları bu satırları yazdığımda hala devam ediyordu…

Biz şimdi arkadaşımın sorularına dönelim… Ona cevap olarak Steve Jobs‘u anlattım, gerçek annesi babası hayatta olduğu halde onu istemeyen anne babasını… Ve hiçbir kan bağı olmadığı halde onu yetiştiren, onu büyüten evlat edinen ailesini … Onun yaratıcılığını destekleyen, okul disiplini Steve ‘in hayat anlayışına uymadığı gerekçesiyle okulu bırakmasına aldırmayan, onun dünyayı değiştirmesini sağlayan “gerçek “ ailesini…


Eminim hepimiz şu konuda hemfikiriz, Jobs dünyayi değiştiren dahilerden biri ..Steve Jobs bana umut, ilham veriyor, kendim için, çocuklarım için..

Neyse... Hangimiz bilebiliriz ki Azra Bebek, belki dünyayı değiştirmek için 15 gün daha dayanamadı, acele etti geldi dünyaya…Erken doğmasaydı, bu savaşa tek başına girmek zorunda kalmayacaktı belki..Ama belki bu bu sayede hayata dünyaya meydan okumayı başardı, 47 saat o küçücük bedeniyle ayakta kaldı…

Hangimiz bilebiliriz ki 14 günlükken hayatla savaşan bu beden, gelecekte neleri değiştirecek???

Ben “Her hayırda bir şer, her şerde bir hayır” olduğuna inanırım ….

Ya siz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...