5 Mart 2013 Salı

Küstüm Yastığı..

Ev hanımı olmanın gereklerinden biri de bence öğlen saatlerinde yayınlanan Derya Baykal'ın el işleri ve yemekler öğretilen programını seyretmek.

Çok keyifle seyrettiğim bu programda geçenlerde hiç hakim olmadığım bir terminoloji öğrendim.

Küstüm yastığı..

Evde yaptığı elişlerini getiren bir bayan örneğini anlatırken " Bunu da küstüm yastığına uyguladım" dedi. Ben de o zaman kafamı kaldırıp ekrana baktım.

Bu küstüm yastığı denen şey bizim bildiğimiz ve hepimizin kullandığı tek kişilik yastık değil miymiş aslında..

En baştan başlayalım.

Bilirsiniz Türkçemizde çok güzel sözler vardır.

Bunlardan birisi de yeni evlenenler için söylenir.

"Allah bir yastıkta kocatsın."

Yani bilirsiniz anneannenizin, babaannenizin evlerinde iki kişilik yataklarda, uzun uzun iki kişilik yastıklar kullanılır. Bunun iki köşesinde saten bir bölüm vardır ve o kısmına da yastık kılıfının dantelden örülmüş kenar kısımları denk gelir. Benim çocukluk anılarımda parlak sarı saten bir uzun yastık vardır, şu anda tam olarak kimin olduğunu hatırlamıyorum.

Eskiden hazır nevresim takımı yoktu biliyorsunuz, evde hazırlanan dantelli, iğne oyalı,kanaviçeli ya da  beyaz işli takımlar kullanılırdı, yastıklar da işte böyle "Allah bir yastıkta kocatsın " yastığıydı.


Daha sonra hazır nevresim takımları çıktı.

Bir çarşaf, bir nevresim, iki de yastık kılıfı içeren.

Bu yastık kılıflarına da iki ayrı yastık gerekir. Bizim evde işte bu tek kişilik yastıklardan bir çok vardır mesela.

Televizyonu seyrederken öğrendim ki, işte hepimizin kullandığı bu tek kişilik yastıkların adı işte "küstüm yastığı" imiş.

Eskiden eşler normalde yataklarında uzun yastıkta beraber uyurlarmış. Ama olur da evliliğin tadı tuzu olan kavgalardan biri yaşanırsa taraflardan biri ki genellikle erkektir, yüklüğü açar, tek kişilik bir yastık yani küstüm yastığı alır ve salona gidip tek başına uyurmuş.

Şimdi yastıklar artık sadece kısalıp küstüm yastığı haline gelmedi. Eskiden pamuktular ya da yündendiler. Şimdi havalı olsunlar diye ya kaz tüyü, ya da ortopedik yastık adı altında satılıyorlar, bildiğimiz yastık şeklinde bile değil. Üst tarafı daha yüksek, alt tarafı daha ince, söylendiği kadarıyla başımızın şeklini alıyormuş ve çok daha rahat uyunmasını sağlıyormuş. Ben kullanmadım, duyduklarımın yalancısıyım.

Kendimden örnek vereyim, ben tek kişilik yastık olmazsa uyuyamazmışım gibi geliyor, zira ellerimi yastığın altına sokmadan uyuyamayanlardanım.

Ama nostaljik olsun diye karar verdim, eve bir tane uzun "Allah bir yastıkta kocatsın" yastığı edineyim diyorum.

Nevresim üreticilerine de tavsiyemdir.

Bir de uzun yastıklara uygun kılıf içeren nevresim takımları üretsinler. Olur ya belki son dönemde çok çabuk biten evliliklere bir çare oluverirler, ne dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...