27 Mart 2013 Çarşamba

İcat- Mucit-İnnovasyon..

Yıl 2013.

Teknoloji çağındayız.

Şu anda satın aldığımız herhangi bir teknolojik alet muhtemelen çok demode olmuştur. Zira icat edildikten, ürüne dönüştürüldükten, üretildikten, reklamı yapılıp satış noktasına geldikten sonra biz onu satın aldığımızda bu süreçte 3 yeni versiyonu icat edilmiştir bile, yani elinizdeki cihaz üzgünüm ama eski modadır.

İşte tüm bu innovasyon sürecine rağmen bazen siz de " Ah keşke bilmemne icad edilse, üretilse de gidip alsam kullansam" demiyor musunuz?

Ben diyorum vallahi..

Örnek mi istiyorsunuz?

Hadi beraber bakalım.


  • İnsan vücuduna eklenerek, sevmediğiniz kişilerin sözlerini görmemenizi, duymanınızı sağlayacak çip. 
  • El şıklatmayla çalışan  tüm elektrikli aletler. 
  • Koku kayıt aleti. ( Ben kokuları asla unutmam aslında ama güzel  bir anıyı hatırlamak için o kokuyu koklamak keyifli olabilir.)
  • Rüya kayıt makinesi. ( Ertesi gün ne görmüştüm diye kıvranmamak için)
  • Anı kayıt makinesi. İstediğimiz anları çıkarıp izlemek için..
  • Kışın, popoların üşümemesi için ısıtmalı klozet.
  • Kokmayan çorap veya ayağı kokutmayan çorap/ayakkabı.
  • Algı transformatörü. Böylece "Ay ben öyle demek istemedim" ve "Sen ne demek istiyorsun" kavgalarına son..
  • Perde asma aparatı.( Hayatımda 2 ay önce filan ilk defa tek başıma perde astım, kollarım hala ağrıyor, bir dahakine eşimin evde olduğu zamanı kollayacağım.)
  • Gözlük ve anahtar kumandası. Gözlüğe ve anahtara yerleştirilecek çiplerle kaybolduğunda basıp hemen bulabilme durumu.
  • Karşındaki insanın IQ seviyesini gösteren gözlük. Ona göre laf anlatmak ya da hiç muhatap olmamak için.
  • Başını koyar koymaz uyumaya yarayan yastık.( Allahıma şükürler olsun, ben pek uyuma güçlüğü çeken biri değilim ama Twitter'a bakarsanız insanlığın en büyük sorunu akşamları yatıp uyuyamamak.)
  • Enseye monte edilebilen işe gitme aşkıyla dolma butonu.(Sabahları ayakları geri gidenler için)
  • Hava durumuna göre kendini değiştirebilen araba tekerleği.( Yine bahar geldi, şimdi gidip arabanın kış lastiklerini çıkarıp yaz lastiğini takma zamanı)
  • Yatak çarşafını değiştirme, yastık kılıfını değiştirme, yorgan nevresimini geçirme makinası. ( Evde iki çocuk ve de bizim yatak, hayatım devamlı nevresim değiştirmekle geçiyor.)
  • Regl dönemlerinde bel, karın ve kasıkları sıcak tutmaya yarayan giyilebilir formda ısıtıcı.( Ben pek sorun yaşamıyorum ama kadınların genel sorunudur.)
  • İnsanlar için üretilmiş hafıza kartı. ( Kafam çok dolu yeni şeyleri almıyor diyenler için.)
  • Kilo verme aleti. ( Rejim yapmaya son, aletin üstüne çık kiloyu ver kurtul. Spor yapmak da yok. Oh mis.)
  • Acısız ağda.( Dünyanın en önemli icadı olur zannımca)
  • Latince, Eski Yunanca, de dahil olmak üzere, tüm dilleri anlamamızı ve akıcı bir şekilde konuşmamızı sağlayacak bir aparat. (Buna en çok çocuklar sevinecektir)
  • Elinize aldığınız anda zorlanmadan açabildiğiniz market poşeti.Ben her market kasasında söyleniyorum, nefret bir iş.)
  • Delmeden yapılan iğne ya da takılan serum. Kızımın hayatındaki en büyük kabus. Ben de eskiden öyleydim de hamilelik sürecinde kan ver, iğne ol seve seve alıştım.
  • Yazlıkları kaldırıp kışlıkları çıkarma makinası. Alın işte önümüzdeki günlerin tüm evlerdeki vazgeçilmez işi olacak mecburen.
  • Gece uyumadan zihni boşaltan bir alet. 
  • Yatış pozisyonunda kitap okurken, kitabı görüş hizasında tutup; tek göz hareketiyle sayfayı değiştirebilen bir alet. Tüm kitapseverler için mucize buluş olur zannımca.
  • Yıkanmış çorap eşleyicisi. Makineden çıkan 10 çift siyah çorabı eşleyene kadar insan atomu bile parçalayabilir sanki ne dersiniz..
  • Bulaşık makinası boşaltma makinası. İnanın yerleştirmekten daha zor. Herkes sevecektir. Bunun çamaşır makinesi versiyonu da tutar kanımca.
  • Kitaplara özellikle de ders kitaplarına Ctrl+Alt tuşu. Böylece aradığımız bilgi hangi sayfadaydı diye kanırmaya son.




Daha çok şey var eminim sizin aklınızda. Biraz araştırarak ve düşünerek aklıma bunlar geldi.
Hadi girişimciler, sıra sizde.. Alın size bir sürü fikir. Kullanın paraya para demeyin ..










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...