29 Mart 2013 Cuma

Karar Verildi..Tek Tip..

Bundan bir süre önce "Tek Tip Mi, Serbest Mi?" diye bir yazı yazmıştım.

Okuyanlar hatırlayacaklardır, konu okullarda önümüzde yıl yürürlüğe girmesi planlanan serbest kıyafet uygulaması idi.

Ben şahsi olarak aslında serbest kıyafet uygulamasına sıcak baktığımı söylemiştim.

Ancak okuldan gelen anketi ben daha veli olarak imzalamadan çocuklar yolda serbest kıyafet istemediklerine karar vermişlerdi.

Üstelik bu karar onların şahsi kararları değildi, tüm arkadaşlarıyla bu kararı beraber almışlardı.

Bundan birkaç gün önce de Milli Eğitim Bakanımız uygulamada geri adım atıldığını, uygulamadan vazgeçileceğini ya da isteyen okulların uygulayabileceğini iletmişti. Buna velilerin karar vereceğini de sözlerine eklemişti.

Bugün çok okunan bir gazetede konuyla ilgili veliler ve öğretmenler arasında yapılan bir anket yayınlandı.

Sizlerle bugün bu anket ile ilgili konuşmak istiyorum.

2510 veli ve 504 öğretmen ile yapılan ankette çoğunluk serbest kıyafet uygulamasına karşı olduğunu iletti.

Velilerin %81 i ve öğretmenlerin %83 ü uygulamaya hayır demiş.

Bu kararın nedenlerinin başında en fazla " Dar gelirli ailelerin çocukları olumsuz etkilenecek" argümanı geliyor.

Akşamları " Yarın ne giysem?" tartışmalarının olacağı öngörüsü ikinci sırayı alıyor.

"Öğrenci olanla olmayan karışacak" endişesi de bu iki nedenin arkasından geliyor.

Öğretmenler de serbest kıyafet ile okulda disiplini sağlayamayacakları endişesini taşıyorlarmış.

Veli ve öğretmenler formanın okula aidiyet duygusunu da destekleyeceği görüşünde.

Birçok veli ve öğretmen derslere odaklanmayı engelleyeceği ve ders başarısını düşüreceği kanısında.

Serbest kıyafet dar gelirli ailelerin çocuklarının psikolojisini olumsuz etkileyecek fikri çok yüksek bir oranda desteklenmiş.

Benim en baştan beri desteklediğim " Serbest kıyafet yaratıcılığı destekler" argümanı çok düşük yani %25 ler oranında destek görmüş. Çok şaşırtıcı.

Öğretmenlerin öğrenciler arasında ya da öğrencilerin kendi arasında ayrımcılığa yol açacağı da düşündürücü konular arasında geliyor.

%75 oranında veli marka kaygısıyla hırsızlıkların artacağını öngörüyor.
Hiç aklıma gelmeyen bir görüş daha var. Veliler serbest kıyafetle okula uyuşturucu girebileceğinden endişeli.

Okul masraflarının artma olasılığı da velileri endişelendiriyormuş.

Şimdi efendim bizim toplum olarak vur deyince öldürmek gibi bir özelliğimiz var.

Biz ve annelerimiz çocuğa en az yakışan siyah önlüklerle büyüdük. Bu ne düşüncesizliktir bilemiyorum, çocukların hayatını karartmaya 7 yaşından başlanıyordu eskiden.



Daha sonra çivit mavisi bir önlük uygulamasına geçildi ama bence o da son derece zevksiz idi.

Çocuklar cıvıl cıvıl olmalı renkli renkli olmalı bence illa ki forma olacaksa.

Ama ben diyorum ki..

Eğer tek tip kıyafet olacaksa.

Ailelere masraf yaratmak istemiyorsak.

Tüm çocukların rahat edebileceği bir kıyafet arıyorsak.

Mesela tüm çocuklar kız erkek mavi kot pantolon ya da kanvas pantolon giyse.

Üstlerine yazın beyaz tişört, kışın beyaz kazak giyseler.

Yine bütün çocuklar aynı giyinmiş olur.

Ama doğalarına, yaratıcılıklarına, koşup oynamalarına, üstlerini kirletmelerine daha uygun olmaz mı?

Okuldan veli arkadaşlar ile konuştum.Onlar okula giderken çocukların şık olması gerektiğine inanıyorlar.

Kızlar kibar kibar etek giymeli diyorlar.

Hiç katılmıyorum.

Hiç gerek yok şık olmalarına.

Rahat olsunlar, mutlu olsunlar ve gereksiz yere aralarında rekabet oluşmasın yeter diye düşünüyorum.

Bilmem siz bana katılır mısınız?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...