5 Şubat 2012 Pazar

Müdür Müdür Müdür??

Bugün aslında başka bir konudan bahsedecektim ama ,cuma günü  yaşadığım bir olay ön plana  geçiverdi.
Değer verdiğim ,yaşça benden oldukça büyük bir  misafirimle konuşuyorduk.

Bana ilginç bir şey sordu.
-Sen işten ayrılmayı filan mı düşünüyorsun??

Dondum kaldım.”Neden ???”  dedim.”Bana öyle geliyor.” dedi.
“Neden böyle düşünüyorsunuz ki??” dedim.

-Sen yanında çalışanlarına çok iyi davranıyorsun.Geliyorum gidiyorum, bir bağırdığını çağırdığını görmedim.Sesini bile yükseltmiyorsun.Eğer üzülmek istemiyorsan üzeceksin.30 sene yöneticilik yaptım, bildiğim budur.
Yıllar önce bana bağlı olan bir dinlenme ve eğitim tesisi vardı.Akşam saatinde içeride birilerini gördüm , bekçiyi çağırdım , iki tokat attım, mum gibi oldu.Gerekiyorsa çalışanına bunu da yapacaksın.

Senin bu tavrının iki açıklaması olabilir.Ya işyerinde her şeyi mükemmel sanıyorsun, ki asla değildir , sıkıştıracaksın yanındakileri , ya da sorun varsa da dikkate almıyorsun.Bağırıp çağıracaksın , müdürlüğünü göstereceksin.”
Ciddi bir şok yaşadım.

İlk birkaç dakika nutkum tutuldu.Bir baktım, önce savunmaya filan geçmişim.
Sonra “Nooluyor yahu , ben ne yapıyorum” dedim.Lafı evirdim çevirdim , kıvırdım, durumu idare ettim.”Ya yüreğim ??” dedim.Bana ”Çalışırken yüreğinle değil beyninle çalışacaksın.” dedi.

Gidince ,ardından oturdum , uzun uzun düşündüm.Çalıştığım kurum bize daha adil , daha anlayışlı , daha yapıcı yöneticiler , hatta yönetici değil , koçlar olmamızı öğretmeye çalışırken , salık verirken , Y kuşağı için ayrı eğitimler filan organize ederken,dinlediğim söyleve inanamadım.

Fabrika ayarlarım bozulduJ.

Ben her yeni görevimin ilk gününde , çalışanlarımı toplayıp “ Arkadaşlar , ben burada ilk önce huzur ortamı istiyorum, burada anne babamızdan ,eşimizden çocuğumuzdan çok  birbirimizle vakit geçiriyoruz, eğer  ekip ruhunu,aile ortamını  oluşturursak ,çalışınca her şey arkasından gelir.Bugün geminin kaptanı benim , siz tayfa olabilirsiniz, ama yarın da ben tayfa olabilirim , kaptan da siz.Üstelik gemi batarsa , hep beraber batarız ,beraber  ölürüz.”derim.
Geçen gün 17 yaşında kızı olan bir arkadaşım “Çocuk büyütürken kontrollü şiddet şart.Baba olarak arkadaş olursan sonra işin suyu çıkıyor , çocuk elden gidiyor .Ben sana iyi polis, eşine de kötü polis olmanızı öneririm” demişti.

Bu iki öneriyi birleştirince birden tüylerim diken diken oldu.
İkisi birden doğru söylüyor olamazlar değil mi??

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...