5 Haziran 2013 Çarşamba

SBS..Yeni Liselere Geçiş Sistemi..

Gündem bir süredir çok yoğun.

Hepimiz güncel olaylara odaklanmış vaziyetteyiz. ( Gezi Parkı)

Ancak benim gibi 10 lu yaşlarda çocukları olanlar için dün aslında çok önemli bir açıklama yapıldı.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından dün yapılan açıklamalar, sanırım birçoğumuzun gözünden kaçtı. Haksız da değiliz.

Bu sabah, dün öylesine gözüme çarpan ancak detaylı olarak okuyamadığım yeni SBS konusunu biraz inceleyeyim dedim.

Aslında açıklama çok net değil.

Hala flu olan çok tarafı var.

Öncelikle şunu net olarak biliyoruz. Seneye tek sınavlı bir SBS olmayacak. 

Ayrıca sınav test ağırlıklı da olmayacak. Açık uçlu sorular olacağı tahmin ediliyor. Bakanın dediğine göre okulda alınan yazılı notları da değerlendirmeye katılacak.

Şimdi burada duralım.

Konuya ilgisi  olanlar bilir.

Okul başarıları zaten SBS de etkili idi.

Yani bir çocuk tüm soruları yapsa ve 500 üzerinden 500 alsa bile mesela 
Galatasaray Lisesine giremiyor mevcut sistemde. Çünkü aynı zamanda tüm okul derslerinden de 100 alması gerekli ki, kendisi gibilerle beraber Galatasaray Lisesi, Kabataş Lisesi gibi okullara girebilsin.

Hatta geçen hafta okulumuzda okulumuzun müdürü ile yaptığımız toplantıda öğrendik ki, bizim okulumuzdan mezun hiçbir çocuk Galatasaray Lisesine giremeyecek. Çünkü bizim okulumuzda notlar oldukça düşük, daha doğrusu olması gerektiği gibi veriliyor. Oysa birçok okulda notlar hakedildiği gibi hesaplanıyor  ve aileler ve çocuklarla bu notlar paylaşılıyor. Ama Milli Eğitim'e notlar şişirilerek bildiriliyor. (E- okul sistemine girişten bahsediyorum.) Bu da bizim okulumuz gibi hakkaniyetli not veren okullarda okuyan çocukları rekabette alt sıralara düşürüyor.




Bakan yaptığı açıklamada okulda verilen notların liselere geçişte önemli bir kriter olacağını söyledikten sonra, notların şişirilmesi tehlikesine karşı önlemlerinin olduğunu da söylemiş. 

Açıklamasından bir gün sonra sanırım herkesin benim gibi kafası karışınca konuyu biraz daha açıklık getirdi sayın Bakan.

Diyor ki, " Müfredata dayalı olarak yapılan sınavların bazılarının, bu değerlendirmeye katılacak olan sınav sonuçlarının, merkezden planlanmayla yürütülen ve yine merkezden değerlendirilen sınavlar şeklinde yapılması. Sene içindeki bazı yazılılar Milli Eğitim Bakanlığı'nın denetiminde merkezden hazırlanmış sorularla yapılacak. Böylece, hormonlanmış notlardan arındırarak, bu notları da nihai değerlendirme ortalamasına katmayı planlıyoruz."

Teknik olarak ne kadar mümkün, göreceğiz.

Şunu anlıyoruz ki, yerleştirme dershane eksenli bir sistem değil okul eksenli bir sistem olacak. Bu şekilde öğrencilerin de derslerine daha fazla sarılacağı öngörülüyor.

Özel okulların öğrenci alırken kendi sınavlarını yapacağı tahmin ediliyor. Ben de öyle olacağını tahmin ediyorum. Ama bu sınav nasıl bir sınav olur, onu bilemiyoruz.

Devletin yapacağı sınavdan çok fazla uzaklaşırlar mı, onu da bilemiyoruz.

Yine çok bilinmeyenli denklem var çözülmesi gereken. Ve uzun zamandır bu noktada olmaktan ben şahsen çok sıkılmış durumdayım.

Umarım en kısa zamanda resim netleşir de bizler de vermemiz gereken kararlar olacaksa bir an önce alabiliyor oluruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...