28 Haziran 2013 Cuma

Motto..

Dün sabah sahilde şezlongta gazete keyfi yaptım.

Kızım ana gazeteyi elimden aldı, magazin ekleri de bana kaldı.

Nedense eki okumaya en arka sayfadan başladım.

Ömür Gedik'in yazısı ilişti gözüme.

Zaten gazetenin geri kalanını da bu yazıdan sonra okuyamadım.

Son zamanlarda okuduğum en güzel yazılardan biriydi.

Ömür Gedik de kendi yazmamıştı. Yazacaklarım kızının lise mezuniyet töreninde dinlediği bir konuşmaymış ve kendi köşesine aynen kopyalamış.

Ben de aynen alıntılamasam da beğendiğim yerleri sizlerle paylaşmak istedim. 

Ömür Gedik'in kızı Tayga liseden bu sene mezun olmuş. Kızı Üsküdar Amerikan Koleji'ni bu sene bitirmiş. Kendisini de kızını da kutlarım.

Okulun mezuniyet töreninde eski mezunlardan, 2001 mezunu Hakan Baş bir konuşma yapmış.

Önce bakalım Hakan Baş kimdir?

Takı satışı ağırlıklı başlayan ve aksesuar parfüm gibi diğer dallara da yayılan alışveriş sitesi Lidyana.com'un kurucusu ve CEO'su.



Üsküdar Amerikan'dan sonra Yale ve Cornell'de okumuş. Eski milli yüzücü. 

Ağırlıklı Arap dünyasına hitab eden Peak Games diye bir oyun sitesinin sahibi.

Krombera isimli bir de dijital pazarlama şirketi var. 

Üsküdar Amerikan da bizim kızların okulu gibi son derece disiplinli bir okul.

Hakan Bey Milli Yüzücü ve rekor sahibi bir sporcu olduğu halde kimbilir hangi nedenden lisede Beden Eğitimi dersinde -2- almış. Hiç şaşırmıyorum. Bizim okul da olsaydı gözünü kırpmadan eğer bir geçerli neden varsa 2'yi verirdi.

Bizim kızın karnesine 84.60 ile Fransızca 4 geldiğine göre.

Neyse konuyu dağıtmayalım. Magazinsel bir detayla tanıtımı bitirelim.Hakan Baş son dönemde Türkiye'nin en ünlü ve güzel kadınlarından Özge Ulusoy ile beraber.

Gelelim yazının asıl mesajlarına.
  • Kendinize her zaman güvenin. Eninde sonunda başarılı olacaksınız. Güvendiğiniz kişilerin tavsiyelerini mutlaka iç sesinizle birleştirerek kararlar alın.
  • Hayata pozitif bakmak çok önemli. Ben şanssızım diyenlerin şanssız olma nedenleri olayları negatif yorumlamalarıdır.
  • Mütevazı olmak iyidir, ama her zaman iyi değildir. Yeri geldiğinde önemli özelliklerinizin altını çizin ve karşınızdakilere vurgulayın. Övgü aldığınızda "Estağfurullah" demeyin, teşekkür edin. İyi olmak, başarılı olmak, güzel olmak kötü birşey değil ki, neden alttan alasınız?
  • İç sesinizin mantıklı bulduğu konularda beklemeyin hemen harekete geçin. Daha sonra " Ben bunu düşünmüştüm." demenin kimseye faydası yok. Özellikle size zararı var.
  • Hayatta ne yapmak istiyorsanız onu yapın. Anneniz babanız doktor olmanızı istedi diye doktor olmayın. Müzisyen olmak istiyorsanız olmalısınız.
  • Ne iş yaparsanız yapın, en iyisini yapın. Başarılı olduktan sonra para kazanmamanız mümkün değil. 
  • Parayı değil saygınlığı hayatın merkezine koyun. Saygınlığınızı ve dürüstlüğünüzü kaybetmek yerine iflas edin.
  • Hata yapmaktan korkmayın.Hatalarınızdan ders almayı unutmayın. Ancak aynı hatayı tekrarlamayın aynı hatayı tekrarlayanlara başka bir isim verilir.
  • İyi bir evlilik yapın. Çocuk sayınıza başkaları karar vermesin. İstediğiniz sayıda çocuk yapın. Ama çok çocuk seviyorsanız hepsinin özel okulda okuma ihtimaline karşı bütçenizi iyi ayarlayın.
  • Kıskanç olmayın, çevrenizdekileri, arkadaşlarınızı destekleyin. Unutmayın onların yükselmesi size de güç katacaktır.
  • Kimseye bel bağlamayın. Bu dünyaya yalnız geliyor yalnız gidiyoruz. Pozisyonlarınızı buna göre alın.
  • Ailenize zaman ayırın ki sonra üzülmeyin.
Bence bizim yaşlardakilerin de, hayata yeni atılacakların da, torunlarını büyütmeye çalışan yaşlıların da herkesin çok şey çıkaracağı bir yazı.

Ben şahsen motto olarak bir kenarda tutacağım.

Hakan Bey'e bu vesile ile saygılarımı sunuyor ve başarılar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...