15 Mayıs 2013 Çarşamba

Piston..

Geçen akşam Yalan Dünya dizisinde ilk defa denk geldim onlara.

Aslında gazetede okumuştum ama itiraf ediyorum ön yargımdan dolayı pek de oralı olmamıştım.

Kıskançlık mı deyin, ön yargı mı deyin ne derseniz deyin bilemiyorum, ünlülerin çocukları da ünlü olunca ben o kişilere nedense gıcık oluyorum.

Doğru örnekler de çok tabii ama genellikle birçok kişi sadece anneleri ya da babaları ünlü diye hak etmeden bir yere geldiklerinden Mithat Can Özer'e de ön yargılı yaklaştım kabul ediyorum.

Gerçi Aylin Livaneli, Ayşe Özyılmazel, Murat Evgin, Dağhan Külegeç gibi bu işi hakkıyla kotaranlar oldu ama...

Onu taaa ben bile gençken Sertap Erener'in "Sakin Ol" klibinde çilgınca dans eden çocuk olarak hatırlayanlarınız vardır.

Basında hep onun hakkında müzisyen kişiliği ile değil de çapkınlığıyla ve ilişkileriyle ön plana çıktığından Piston grubunu çok da ciddiye almadım. Haaa bir de baklavaları ve adonisleriyle..Gazetelerde onun beslenme  metodolijisi ile ilgili yazılar okumadan geçmek imkansızdı bir aralar.

Yok yıllardır pizza yememiş, yok hayatında kebap acılı Adana denememiş filan. Zaten tatlı ile hiç arası yokmuş.

Ancak Yalan Dünya dizisinde canlı performanslarını izledikten sonra hemen internete sarılıp grupla ilgili araştırma yapıp parçalarını dinledim ve şu an utanıyorum.

Albüm geçen sene çıkmış.

Aslında Mithat Can Özer 7 yıl önce şarkı yazmaya başlamış ama daha sonra arkadaşları ve annesinden şarkı söylemesine yönelik ısrarlar gelince o da şarkı söylemeye karar vermiş. Bu süreçte aranjörlük, prodüktörlük gibi konulara da el atmış.

Grup üyeleri kendisinden büyük, diğer elemanlarla daha çocukken tanışmış.

Albümün adı Tamperaman. Enteresan bir isim.




Bu tiyatro dilinde iç enerji ve coşku demekken Klasik Batı Müziği’nde bir sekizlik ölçüyü 12 eşit parçaya bölen sistem anlamına geliyor.

Ben harika bir Sezen Aksu parçası olan " Bu Yüzden" e takılıp kaldım. "Azad et Beni" diğer sağlam parça.

Albümdeki 12 parçadan biri Sezen Aksu parçası. Diğer 10 şarkının sözü  Mithat Can Özer tarafından yazılmış.

Ben aslında sözlerini beğendim bu albümdeki şarkıların. Ama insanlar benimle benimle pek aynı kanıda değil.

Yoksa Tarkan'ın söylediği "Gel, Gel Acımayacak" benim hiç tarzım değil ve bence sözler de çok ne biliyim, annesinden çok çok farklı düzlemde diyeyim aşkı anlatırken, siz anlayın.


Ben Türkçe Rock sevenlerdenim, ama bu grubun çıtasının diğerlerine göre oldukça yüksek olduğunu söylemek zorundayım.

Siz de deneyin derim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...