21 Eylül 2012 Cuma

Yağmurlu Günlerde...

Bu sabah yağmura uyandık.


Aslında kışı sevmem ama ne yalan söyleyeyim, bu yaz hava o kadar sıcaktı ki, hele Ramazanda köyde oruçluyken "Bu kış hiç soğuktan şikayet etmeyeceğim" diye söz verdim kendi kendime..

Bu nedenle yağmurun, soğuğun kışın tadı nasıl çıkarılır diye düşünüp sizinle de paylaşmaya karar verdim.

Genelde bizler, yani İstanbullular kışın AVM gezmeye gideriz.

Biraz alışveriş, biraz yemek, sonra da bir film, oldu size kış gezisi.

Ben oldum olası AVM sevmedim, bu nedenle önerilerim AVM lerden oluşmayacak.

Önerilerim tek olanlar , çift olanlar ve çocuk sahibi olanlar şeklinde üç farklı kategori altında incelenebilir.

Aslında yağmurda evde oturmak çok zevkli.

Güzel bir kahve-çay yapıp, dizinize battaniye çekip, üzerine de mır mır mırıldayan bir kedi koyarsanız, bence dünyanın en mutlu insanısınız.


Eğer kedi yerine sevgili (Eş de burada sevgili kategorisinde değerlendirilmektedir.) varsa o anın tadına doyum olmaz.

Bu durumda ister müzik açılır, ister TV ya da DVD seyredilir, bazı gençler tasvip etmiyorum ama PlayStation filan oynar, ama en doğrusu kuşların çinko damı gagalama sorunsalını sorgulamaktır. (Bkz : Yeni Türkü-Bahar Şarkısı)

Evde yalnızken uzun zamandır ellemediğiniz dolapları yeniden düzenlemek, giyilmeyen kıyafetleri ayırmak, çekmeceleri yerleştirmek de hoş bir alternatif olabilir.

Ama "Ben ev işi yapamam, canım istemiyor." diyenlerdenseniz, elinize bir kitap alıp, biraz okuyup ardından uyuklamak da zevkli olabilir.

Eğer evde bir sevdiğiniz varsa size tavsiyem onunla beraber yemek pişirip sonra da afiyetle beraberce yemek olacaktır. Sevdiğiniz derken, illa gönül ilişkisi olması şart değil, ben annemle evde oturup kızkıza yemek yapıp beraber yemeği o kadar özledim ki..Canım annem, 15 senedir hep yanımızda ya koca ya çocuklar oluyor, çocuklar olunca da ilgili onlara kayıyor, çok bozuluyorum.

Böyle özel günler için annelerden, anneannelerden, babaannelerden özel yemeklere ait yemek tarifleri listesi oluşturmaya başlamakta fayda var.

Aynı apartmanda yıllardır oturduğunuz ama ilişkinizin merhaba demekten öteye gitmediği bir komşunuza kek yapıp oturmaya gitmeye ne dersiniz? Belki de bu sayede yepyeni bir dostluğun temelllerini atacaksınız..


Çocuklarla vakit geçirmeye gelince, mesela sizin, eşinizin, anne ve babanızın, kayınvalidenizin, kayınpederinizin gençlik ve düğün fotoğrafları ortaya çıkarılarak, beraberce bakılabilir ve baktıkça hatırlanan anılar çocuklara aktarılabilir.

Evde eskimiş tişörtler kıyafetler kullanılarak yeni renkli neşeli kostümler hazırlanıp ailecek drama çalışması denenebilir.

Yapımı kolay, ama çocukların sevdiği bir yemek seçilerek ve çocuklardan yardım alarak ailecek o yemek pişirilebilinir.

Çocuklara Okey, King, Üç Beş Sekiz gibi oyunlar öğretilerek kutu oyunları dışında başka dünyaların da olduğu fikri aşılanabilir.

Babaların yapacağı evdeki küçük tamiratlara ailecek ortak olunabilinir ya da montaj bekleyen bir ev eşyası varsa beraberce montaj yapılabilir.

Çocukların eski bir fotoğrafı, renkli fotokopi ile büyütülerek arkasına karton yapıştırılarak ve kesilerek harika bir Puzzle yapılabilir.

Kendimi durduramıyorum, yazdıkça yazıyorum. Eminim sizin benden daha yaratıcı ve özel fikirleriniz vardır, bana ne oluyorsa?

Keyifli günlere..

http://fizy.com/#s/1cynkl

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...