6 Mart 2012 Salı

Evlilikte Vize Uygulaması..

Yazıyı aslında 2.5 ay önce okumuş ve kenara ayırmıştım.
Dün gece uyuyamayıp, envanterde neler var diye bakarken gözüme ilişti.

Hadi tartışalım beraber, buyurun ...
İstanbul'un nüfusu en yüksek ilçelerinden birinin belediyesi evliliğe vize getirmiş. Belki mantıklı, her önüne gelen girince, kesin dönüş oranları da çok arttı evliliklerde ..
Neyse..
Bu vizenin içeriğini anlatan da 72 sayfalık bir kılavuz yayınlanmış. Kılavuzu okuyup son sayfaya gelenler arka kapakta vizeye kavuşuyormuş:)
Aslında evlilikte yaşanabilecek iletişim sorunlarına değinmek isteyen iyi niyetli bir çalışma ama, keşke 2010 lu yıllarda olduğumuzu biri onlara hatırlatsaymış.
Okuduğum yazıda yazar, kılavuzun psikolog yerine alt kattaki komşu teyze tarafından hazırlanabilmiş olacağından endişelenmiş, ama cümle yapıları daha profesyonel bir elin değdiğini gösteriyor.
Örneğin, "evlilik eğlenmek, gezmek, evde DVD de film izlemek değildir " denmiş ki katılmamak elde değil.
Evlenmeden önce kızların gelinlik, mobilya, düğün yeri gibi 8. dereceden öncelikli konuların, evliliğin amacı haline getirilmesinin büyük hata olduğu vurgulanmış. Ben buna da kesinlikle katılıyorum.
Çalışmayan kadının sabah erken kalkıp, kahvaltı hazırlayıp, eşini güler yüzle uğurlaması gerektiği maddesi var. Burda takıldım. Ben çalışıyorum, ama eşimin evde olduğu günler kalkıp kahvaltı hazırlıyorum. Acaba hata mı yapıyorum? Ya da yapıyorsam işten ayrılmam mı gerek?  (Gerçi eşim annesinin hazırladığı kahvaltıları çok över. Ben de bir sabah kendimce kalkıp güzel bir kahvaltı hazırlayıp annesininki gibi olup olmadığını sormuştum. O da benim ekmeği ekmek kızartma makinasında kızarttığımı, oysa annesinin soba üzerinde kızarttığından benim aynı ambiyansı yakalamamamın mümkün olmadığını belirtmişti. Bunun üzerine bir süre kahvaltı boykotu yapmıştım.)

Erkeklere uyarı : Hiçbir arkadaş aile ortamından daha önemli değildir. Eğer farklı düşünüyorsanız, hiçbir aile kızının başını yakmayın, evlenmeyin..Çok iyi niyetli bir çağrı iken "aile kızı " kavramı işe dahil edilince itici hale gelmiş bir uyarı. (Aile kızı olmayan, hayatını sokakta kazanan kadınlarla evlenirlerse arkadaşlarıyla istedikleri kadar vakit geçirebilirler anladığım kadarıyla..)
Çocuklar akşam baba eve gelince babadan ilgi bekler. Ama baba önce yemeğini yemeli çayını içmeli rahatlamalıdır. Bu süre içinde çocuklar anne tarafından oyalanmalıdır. (Ben yıllarca eşimden daha geç eve döndüm, o çocukları ben gelene kadar oyaladı, bu durumda ne yapacağız konusuna açıklama getirilmemiş, konu havada kalmış.)
Erkeğin evde kadınlaşmaması gerekir, alışveriş kadının  görüşlerine uygun yapılırsa erkeğin saygınlığı artar. (hiçbir şey anlamadım, bu nedenle yorum yapamıyorum, desteğiniz ricasıyla..)
Başarılı bir iletişimle çözülmeyecek aldatma problemi yoktur. (Bu madde beni benden aldı. Aldatabilirsiniz, ama sonra iletişimi doğru yapın mı demek istemişler? Bu madde erkeklere yönelik mi hazırlanmış, yoksa kadınlara mı? Erkek aldatır, bahanesini anlatınca kadın olarak yemeniz gerekli mi denmek istenmiştir? )
Aşk bitmez.(Ben bu uyarıların yapıldığı yörede evliliklerin %80 inin görücü usülü evlilik olduğunu tahmin ediyorum ama umarım yanılıyorumdur.) "Aşkın yerini sevgi alır , arkadaşlık alır " diyenler önce gitsin kendisini bir uzmana göstersin denmiş ki, bu zaten son nokta ..Üzerine denecek bir laf kalmıyor..
Sonuç,  evlenmeden önce nasıl kan tahlili, AIDS tahlili yapılıyorsa, bu şekilde ön hazırlık da yapılmalı diye düşünen belediyeyi iyi niyetinden dolayı kutluyorum.
Ama uyarıların güncel dünyaya ait olacak ve kadın erkek eşitliğini ve modern aile hayatını örselemeyecek şekilde yeniden elden geçirilmesi gerektiği kanaatindeyim.
Siz ne dersiniz? Acaba en iyisi evlenmemek mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...