1 Mart 2012 Perşembe

Sana Aşık Yalnız Ben...Yüksek Sadakat..


Sanırım yıl 2007 idi.
Bir sabah arabamda işe gelirken, radyo dinliyordum.

Bir parça duydum. Hani bazı şarkılar ilk defada sizi yakalar ya..
Bu parça da böyle yakalayıverdi beni. Adı “Aklımın İplerini Saldım” idi.

Arkasından kim olduklarını araştırdım. İsimleri “Yüksek Sadakat “tı. Hemen albümlerini aldım. İhtimaller Denizi, Döneceksin Diye Söz Ver, Belki Üstümüzden Bir Kuş Geçer, hepsi harika parçalardı.
Ben bir rock parçasında hiç duymayı tahmin edemeyeceğim “ Belki bir kart yazarım Mekke ya da Kudüs’ten “ cümlesini duydum onların şarkılarında..
Ya da “İnananlar dualarda buldular “ dizesini duydum.
Tüm şarkılar ve sözleri çocukluğumuzda her hafta merakla beklediğim “ Blue Jean “ dergisinin yayın yönetmeninindi.(Kutlu Özmakinacı)


Ardından solist değişikliği yaşadılar ve onları gerçekten çok ileriye taşıyan “Katil ve Maktul” albümünü çıkardılar. Onları o kadar seviyordum ki, bunu bilen eşim beni yaş günümde hediye olarak onların canlı performansını izlemeye götürmüştü.


Sonra talihsiz bir şey oldu. Eurovision’a katıldılar. Nedenini bilmiyorum ama gereksizdi.
Grubu hiç tanımayıp, ilk kez Eurovision’da görenler acımasızca eleştirdiler. Ben de kısmen üzüldüm ama, eski günlerin hatırı vardı, onlardan vazgeçmem mümkün değildi.


Geçtiğimiz haftalarda yeni parçalarını dinledim.
Sana Aşık Yalnız Ben..

Türk Sanat Müziği’nin çok sevilen bir dizesini alıp (Dudaklarında Arzu
Güfte: Sevim Yücealp Beste: Sadettin Öktenay (Muhayyer Kürdi)), öyle bir parça yapmışlar ki, “İşte budur “dedim. Sanırım "Aklımın İpleri" 'ni tahtından indirdi benim gözümde..
http://www.youtube.com/watch?v=Zt4colJbGQw

Lütfen bir de klibini seyredin.
Belki sulu göz diyeceksiniz ama, ben seyrederken gözlerimden akan yaşlara engel olamadım. O nasıl bir melodidir? Piyanonun verdiği o huzursuz hava nasıl düşünülmüştür? O nasıl bir yorumdur? O nasıl bir gitar solosudur? O yaylı sazlar nasıl mistik bir hava katmıştır parçaya?


Tüm albümü dinlediğimde, eski albümlerin havasını tam yakalayamamışlar gibi geldi, umarım bu sadece benim fikrimdir ve zamanla parçalara alışırım.
Umarım hepimiz, klipteki çift gibi aşkını içine çekip üflemeyenlerden oluruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...