24 Aralık 2012 Pazartesi

Elemeye Değil, Durum Tespitine..

Hem  "PISA" hem de "Okullarda forma mı serbest kıyafet mi?" yazılarımda biraz bahsettim.

SBS'nin kalkmasının ardından uygulanacak yeni sistem hakkında belirsizlik sürüyor ve "Çocuklarımız lisede okumak için nasıl bir değerlendirme sisteminden geçecekler?" konusunda her kafadan başka bir ses çıkıyordu.

Dün bir gazetenin eğitim köşesinde, neredeyse kesinleşmiş kararlar konusunda yazılmış bir yazı vardı.

Geçtiğimiz haftalarda başka bir köşe yazısında benzer bilgileri "Henüz kesinleşmedi ama muhtemelen böyle" notuyla okumuştum.

Her iki bilgi birbirini teyit ettiğine göre sizlerle paylaşmanın ve konuyu beraberce tartışmanın zamanı geldi sanırım.




TUBİTAK'ın yeni başkanının verdiği bilgiye göre önümüzdeki yıldan itibaren, 4. sınıflardan başlayıp 12. sınıfa kadar tüm öğrenciler bir sınava girecek.

Bu sınavı TUBİTAK hazırlayacak.

Ancak sınavı yapacak olan kurum Milli Eğitim Bakanlığı olduğundan detayların MEB tarafından verilmesi gerekiyor, ancak kendilerince henüz herhangi bir bilgi paylaşımı olmadı.

Büyük ihtimalle Mart ayında yapılacak sınavların sonuçları öğrencilerle ya da velilerle paylaşılmayacak.

Sınav okulları ve öğretmenleri ölçmeye yönelik yapılacak diye konuşuluyor.Başarı ortalaması düşük okul ve öğretmenlerle ilgili alınacak aksiyonlar hakkında bilgi yok.

Tamam, çocuklarımızla ilgili bilgiler bizimle paylaşılmasın, ama sizce her sene yapılacak bu sınavın sonuçlarının hiçbir yerde kullanılmaması mümkün mü? O kadar emek, o kadar maliyet..

Bana inandırıcı gelmiyor.

Belirtildiğine göre sınav bir eleme bir seçme sınavı değil. Birikimi ölçmeye ve durum ve kazanım değerlendirilmesine yönelik bir sınav.

Daha önceki PISA yazımda, PISA sınavının içerik olarak ne kadar doğru olduğundan bahsetmiştim.

Görünen o ki bu sınav da PISA gibi. Yani ezberciliğe yönelik değil, o sene öğrenilmesi gerekenlerin öğrenilip öğrenilmediğini ve hayata uyarlanıp uyarlanmadığını sorgulayacak.

Şu kadarını söyleyeyim, bizim kızlar PISA sınavından çok mutlu çıkmadılar.
Sınavın bir bölümü klasik şekilde, bir bölümü de test şeklinde yapılmış.
Ama mesela "lbs " denen ölçü birimi ile ilgili soru varmış, bizim kızlar hayatlarında duymamışlar, ben de az önce yazıyı yazmadan Google'dan araştırıp 1LBS = 0.45359237 kg olduğunu öğrendim. Yoksa ben de bilmiyordum.

Sınav sonuçlarını heyecanla bekliyorum ama gördüğüm kadarıyla bu sınav değişimi, öğrenme ve eğitim sisteminde bir dönüşümü işaret ediyor.

Matematik, geometri, fen bilimleri, Türkçe ve İngilizce konularından yapılacak sınavda, mesela bizim kızların İngilizce sınavında ne yapacakları bir muamma.
Zira bizimkiler gibi İngilizce dışında bir dil eğitimi veren okullarda okuyan çocuklar sanırım dezavantajlı duruma düşecek.

Yetkililer en azından soru tipleri ile ilgili olarak bilgi verilmesini istiyorlar. Soru tiplerinin ilk olarak sınavda görülmesi takdir edersiniz ki, tüm orta eğitim gruplarını kapsayacak çok büyük bir grubu şoke ve demotive edebilir.

Ben ne olursa olsun bu sınav sonuçlarını birilerinin bir yerlerde kullanacağından eminim.

Dolayısıyla sistemin ne olduğunu anlayarak bir an önce çözmek bizim gibi velilere düşecek.

En büyük umudum ise analitik düşünen bir nesli yetiştirmeye yönelik bir girişimin ilk adımı ile karşı karşıya olmamız olasılığı..

Hakkımızda hayırlısı olsun..

Not :Önce Vatan'da Hayatın Kendisi Bu köşesini okumayı unutmayın..
http://www.oncevatan.com.tr/biz-calisan-anneler-kimiz-biz-makale,28917.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...