19 Aralık 2012 Çarşamba

Tek Tip Mi, Serbest Mi?

10 yaşında iki kızınız varsa artık eğitim sisteminde yaşanan değişiklikler, sizin için gazete haberi olmaktan çıkıp hayatınızın önemli bir gündem maddesi olmaya başlıyor.

4+4+4 değişimi bize denk geldi ve kızlarımız bir anda ilkokul öğrencisiyken ortaokul öğrencisine dönüşüverdi.

SBS sistemi kaldırıldı, yerine gelecek sistemden henüz haber alınamıyor. Dersaneler de seneye kalkmış olacak.
Aralık ayı geldi, bu çocukların 8. sınıftan sonra hangi okula gideceklerini belirleyecek yeni sistemin ne olduğunu bilmiyoruz. Sınav mı olacak, okulda gördükleri derslerin sınavlarının ortalaması mı alınacak, bu detaylar 6-7-8 için mi geçerli, yoksa 5. sınıf dahil mi, onunla ilgili bilgi de yok.

Sislerin arasında yolumuzu bulmaya çalışıyoruz ve aslında nereye gideceğimizden de haberimiz yok.

Ama bu kadar belirsizlik içinde bizden acilen cevabı istenen bir soru oldu.

Serbest Kıyafet Uygulaması.

"Çocuklarımızın seneye okula forma ile mi, serbest kıyafet ile mi gideceklerine veliler oylama ile karar verecekler." diye bir mail aldık okuldan.Tabii ki okulun sorusu değil, MEB'den gelen bilgi neticesinde bu oylama yapıldı.

Keşke tek sorunumuz bu olsaydı, her konuda net olabilseydik de bu konu flu kalsaydı.

Ama olmadı.

Çocuklarımızın 3 sene sonra ne yapacaklarını bilemez ve ona göre yol çizemezken , kıyafet konusunda acilen karar vermek durumundaydık.

Bana bu soruyu normalde sorsaydınız, cevabım kesinlikle ve kesinlikle serbest kıyafetten yana olurdu. Zira yaratıcı çocuklar yetiştirmeyi ister ve hayal ederken çocukları askerler gibi tek tip giydirmek bana çok saçma geliyor.Toplumdaki renkleri desteklemek gerekirken, hepsini aynı tornaya sokmaya çalıştığımız için yaşamıyor muyuz çektiğimiz sıkıntıları zaten?

Lisedeyken saçımızı örmek zorunluydu, at kuyruğu falan yasaktı. Ama o kadar katıydı ki kurallar, iki tane örecektin, tek örgü öremezdin. Tek ördüğü için okula kadar gelip kapıdan içeri alınmayan arkadaşlarımız olurdu. Bu mu eğitim? Bu mu öğretim? Çocuklarımız bu şekilde mi kendine güvenli, yaratıcı ve renkli çocuklar olacak? diye kendi kendime düşünür dururdum.

Neler diyeceğinizi tahmin edebiliyorum.Gelir adaletsizliği , fırsat eşitsizliği vb.

Hepsine de katılmamak mümkün değil.

Bizim okulumuzun özel okul olması ve görece gelir dağılımının daha eşit olmasından yola çıkarak bahsettiğimiz sorunların olmayacağını düşünürken, bambaşka sorularla yüzyüze geldim.

Çocuklar oylamanın başladığı gün okuldan geldiler, direkt olarak kararlarını vermişlerdi.

Formanın devamını istiyorlardı. Çok şaşırdım. Ben onlardan serbest kıyafetle gitmek istediklerini duymayı bekliyordum.

Zira her ay okulda bir gün serbest kıyafet günü oluyor. O gün evde iple çekiliyor. Bir gece önceden kıyafet hazırlanıyor.

Ancak argümanları şu: "Her gün her gün hazırlanmak gereksiz zaman kaybı olacak. İnsanlar birbirini inceleyecek ve eleştirecek. Sonra kıyafet yarışı başlayacak. Biz bunlarla uğraşıp vakit kaybetmek istemiyoruz. Arkadaşlarla da konuştuk, biz forma ile gitmek istiyoruz." dediler.



Çok ilginç değil mi?

Geçen sene kazanması çok zor olan Kadıköy Anadolu Lisesi'ni kazanan okulumuz 8. sınıf öğrencisi bir kızımız okula gidiyor. Okulun müdürü, yüz binlerce öğrenci arasından ilk birkaç yüze girerek okulunu kazanan bu öğrenciyi elinde tutmak, desteklemek yerine kıyafeti ve saçıyla ilgili olumsuz eleştiri yapınca kız bir daha o okula gitmek istemiyor ve kaydını okuldan aldırıyor. Acı ama gerçek..

Aslında yıllardır bayılarak verilen serbest kıyafet günü havucu ellerine verilince istemediler. Demek ki insanlardan sakındığın ve suistimalinden korktuğun özgürlük, ellerine verilince, kullanıcı tarafından birkez daha sorgulanıyor.

Gereksiz ve başka sorunlara yol açacak özgürlük istenmiyor.

Ağaç ile uğraşırken tüm ormanın elden gideceğinden endişeleniyorlar sanırım. 

Benim için ilginç bir deneyimdi.

Aşırı kuralcılığı ve sonuna kadar despotizmi savunanlara duyurulur.

Not : An itibarıyla isteyenlerin formayla gitmeye devam edebileceği kararı Sn Milli Eğitim Bakanı tarafından açıklandı. Aklın yolu bir işte..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...