15 Şubat 2013 Cuma

Leopar Deseni Üzerine Bir Etüt.

DNA zinciriniz eğer XX ise yani kadınsanız, yolunuz mutlaka bir yerde leopar desenden geçer.

Aslına bakarsanız ben bu deseni oldum olası severim.

Ama 70 kuşağından biri olmam nedeniyle, doğanın bu güzel desenini ve Allah'ın o estetik hayvan için yarattığı bu güzel kıyafetini bizler hep, Banu Alkan, Serpil Çakmaklı, Ahu Tuğba veya Harika Avcı üzerinde görmeye alıştığımızdan bizlerde yarattığı imaj hep seksi kadın imajı olmuştur.

Bu nedenle de günlük hayatta kullanabildiğim bir desen değildir.

Özellikle eşim, aynı algıya sahip olduğundan böyle bir kıyafet giyerek sokağa çıksam bir daha eve giremeyeceğimi defaatle ima etmiştir.

Ancak geçtiğimiz günlerde gazetede Pınar Altuğ ve kızının fotoğrafını görünce derin bir oh çektim. Öyle ya, kızı daha 4-5 yaşlarındaydı ama üzerinde leopar desenli etek ve toka vardı. Annesinde de aynı desende fular.



Ardından İstiklal caddesinde dolaşırken 1 yaşlarında kız çocukları için bile bu desende tayt gördüm ve eşime gösterdim.

İkna oldu mu bilmiyorum ama en azından bu konuda yazı yazmanın zamanı gelmiştir dedim kendi kendime.

Çağrıştırdığı seksi imajı düşünüyorum da, leoparın kendisi seksi değil, neden o deseni giyince seksi olunsun ki? Bence keramet desende değil giyende. Yani buna paralel, zürafa deseni giysek akıllı, zebra deseni giysek aptal, yılan deseni giysek yalancı mı görüneceğiz? Zavallı hayvancığın yarattığı imajdan haberi bile yok ne yazık ki, olsa da bir bizon kovalasam, yakalasam yesem derdinde kendisi.

Ben de özenip bu desenden alıp giyemediğimden canım annem hevesimi alayım diye bana leopar desenli bir fular hediye etmişti. Siyah elbise üzerine takarak nefsimi köreltiyordum.

***
Köye gittiğimizde bir sabah kahvaltı ediyorduk.
Yandaki eve haftasonu kalmaya gelen eşimin halası, her zaman muhafazakar bir profil çizmesine ve dışarıda örtülü mantolu dolaşmasına rağmen, tavuklara yem atmaya leopar desenli polar pijamalarıyla çıkınca bu desenin tüm kadınlar için vazgeçilmez olduğuna karar verdim.

***

Tüm bunlar bir yana, konuyu irdelemeye devam ederken, bu deseni giymeye daha da yaklaşacağıma, ne yazık ki bambaşka bir noktaya geldim.

Biz insanlar neden hayvanlara bu kadar benzemeye çalışıyoruz ki?

Bacağımızda leopar desenli tayt, ayağımızda UGG çizme, üzerimizde kürk.

İyi güzel de.

Keşke giydiklerimiz kadar davranışlarımız da onlar kadar doğal olsak. İçten pazarlıklı olmasak, dolap çevirmesek de, onlar gibi içgüdülerimiz ile davransak.

Ne dersiniz, dış güzelliğinden başlayıp zamanla iç güzelliğine de geçer miyiz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...