19 Kasım 2011 Cumartesi

Annelik Başlar da Biter Mi???

Kızlar 2.5 yaşındayken “Çocukla en iyi tatil tatil köyü tatilidir.“ diyenleri dinleyip bir tatil köyüne gittik. (Zaten bir daha da tatil köyüne gitmedik, ama bu konu  başka bir yazımızın konusu olsun.)

Kızlar kumda oynarlarken, arkadaş edindikleri bir çocuğun annesiyle ahbap olduk.

Kızı bizimkilerden biraz daha büyükçeydi.

“Çalışıyor musun ?” dedi bana…

“Evet “ dedim. Ya sen??

“Yok, ben doğum iznindeyim.”dedi.

Şok.

Düşünsenize, yıl 2005…

Baktım kız 2.5-3 yaş arası.

Dedim, “Nasıl oluyor??”

Anlattı, Türk kökenli Alman vatandaşıymış, orada yaşıyorlarmış, tatile Türkiye‘ye gelmişler. ”Hala ücretli doğum iznindeyim “ dedi.

Kendimi düşündüm. İkiz taşımak zordu, ama ya sonrası???

İlk  3 ay hiç uyumadım, saçımı tarayacak fırsatım olmadı, bilinen şeyler, tüm anneler gibi..Sadece benimkiler ikiz olduğundan bir+bir, ikiden büyük ediyordu, sinerji yaratıyordu...

6 ay ücretsiz izin aldım, birikmiş izinlerle filan, kızlar 9 aylık oldular. Artık çalışmam gerekiyordu, iznim bitmek üzereydi ama ikizleri bırakmaya da içim elvermiyordu.

Öyle ya, aynı anda değil de, 2 farklı zamanda 2 defa doğum yapsam, 2 defa ücretsiz izin alabilecektim, iş kanununa göre aslında o anda bile iznimi uzatabilecektim, tüm bunları düşünerek, eskiden çalıştığım kurumda, bağlı olduğum yöneticime gidip konuşmaya karar verdim.

Öyle ya, ücretsiz izin alsam kurumuma da maliyetim olmayacaktı. Sorun yoktu yani…Bana göre tabii.

Giyindim,  gittim, o zamanki yöneticim bana dedi ki:

-Eeee, sen çocukları doğurmuşsun, bir anne olarak üzerine düşeni yapmışsın, 6 ayı  geçmişler, artık emzirmen de gerekmiyor, bırak gel…

-“Ama“ demeye fırsat kalmadan.”Ya da çocuklarına kendin  bakacaksan.Sen bilirsin tabii”

Sonuç..
Değil ekstra bir şey, hakkım olanı bile alamadım.

Eleştirim o yöneticime değil, yanlış anlaşılmasın, Türkiye’de çalışma sistemindeki genel anlayıştan bahsediyorum.

Biliyorum, kanunlarda son dönemdeki çok şey olumlu yönde değişti, doğum izinleri uzadı, erkeklere doğum izni geldi, ikiz doğumlara daha erken doğum iznine çıkma hakkı getirildi vb vb.

Ama hala Avustralya’da ya da İskandinav ülkelerindeki gibi her sabah kapımıza çocuklarımız için süt bırakılmıyor..

Hala anneler, çocuk için en kritik dönem olan, hayatlarında öğrendikleri tüm bilgilerin % 80‘ini  aldıkları ilk 3 senede çocuklarının yanında olamıyorlar..

Sahi, yoksa Türkiye’de annelik doğurunca bitiyor mu hakikaten ???

2 yorum:

  1. :) çok keifle okuyorum bütünyazılarını ,iyiki burdasın,bazen sohbetin bile ötesinde oluyor.)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Tuluğcum, cesaretlendiriyorsunuz beni..

    YanıtlaSil

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...