16 Kasım 2011 Çarşamba

Kumsallardan, Çakıltaşlarından Soğudum …Calliou..

Bugün hayatımda yeni ve temiz bir sayfa açtım.

“Neden?” mi diyorsunuz?
Her sabah yatağımdan gayet mutlu ve iyi dinlenmiş kalkan ben, kısa bir süre içinde negatif enerji ile doluyordum. Yaşama sevincimi kaybediyor, işe keyifsiz gidiyordum.


Bu sabah sorunun nedenini ve suçluyu buldum.
O suçlu, Kanadalı “Çakıltaşı”

Nam-ı diğer Caillou..
***

Sabah bizim evde saat 07.07 de saat çalar. Kalkarız, kızlar tuvalete gider, dişlerini fırçalar, giysilerini alıp salona gelirler. O 10-15 dakikalık sürede niyeyse mutlaka TV açarlar ve işte…..
O saatte “Calliou” oluyor her sabah. Bizimkiler de kazık kadar oldukları halde, sanırım eskiden gelen alışkanlıkla o çakıltaşını seyrediyorlar. Hayatımda bu kadar şımarık, bu kadar sevimsiz, bu kadar kendini beğenmiş bir çocuk görmedim. Çocuklar da nesini seviyorlar anlamadım. Tamam, kardeşi Rosie fena değil. Annesi de. Ama o sorumsuz babaya ne demeli? Zavallı annesi kalkıp işe gidip asistanlık yaparken beyefendi iki katlı evinde, ohhh, çalışmayıp keyif çatıyor.


Ama Pepee öyle mi???
Uyumlu, terbiyeli, anlayışlı ve en önemlisi de bizden..


“İnsan sevdiğini hiç üzer mi?”, “Pepee çok üzülüyor”,” Bezleri attık, kilotları giydik”, ”İki ekmek aldım biri büyük biri küçük ” gibi duygusal parçaların yanı sıra ben “Canım Annem” şarkısında gözyaşlarımı tutamıyorum. (Bunları nereden mi biliyorum? Özellikle yazın tatilde beraber kaldığımız evde, arkadaşlarımızın 2.5 yaşındaki oğlu Umut, Pepee izlerken paralize olunca fark ettim. ”Pepee çok üzülüyor” tatilimizin milli marşıydı sanki..)
 “Canım Annem “ Kıraç ‘ın kendi tarzında yaptığı bir şarkı. Pepee serisi de zaten Kıraç’ın eşi Ayşe Şule Bilgiç ‘in  şirketince Eskişehir Anadolu Üniversite’sinde kurulan stüdyolarda hazırlanıyor. Hatta aynı ekip tarafından Pepee dışında yeni bir kahramanın daha gelmek üzere olduğunu öğrendim ve çok sevindim..

Sadece bizden olduğu için değil, kaliteli olduğu için Pepee’yi destekliyorum. Çizgi filmlerle başlayan bu rüzgarın yerli ve kaliteli çocuk kitaplarıyla, çocuk filmleriyle  devamını diliyorum.
Siz hiç yerel kıyafette zeybek oynayan ya da eline mendil alıp halaybaşı olan zürafa gördünüz mü?

Not :Çakıltaşı Fransızca bir terim olup, saçı olmayanlar için kullanılmaktadır.

1 yorum:

  1. Calliou 'yu hiç izlemedim ben, Doruk da anaokulda izlemiş birkaç kez, bizde pek etkisi olmadı. Neden sevimsiz, şımarık vs dedin merak ettim, çocuk işte! :)
    Bence pepee çok geyik bir çizgi film, bebek ve çocuklara hitap edicez diye gerizekalı gibi davranan kahramanlar yaratıyorlar. teletubbies de böyleydi. cille (türk çizgi filmi) veya charlie&lola (bbc yapımı) veya dora & diego gibi çizgi filmler varken çocukları aptal yerine koyan çizgi filmlere hayır! :)

    YanıtlaSil

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...