5 Ağustos 2013 Pazartesi

Kraliçeyi Kurtarmak..

Yeni eğitim sisteminin, yani bizim döneme göre ilköğretim eğitiminin en güzel yanı bence çocuklara kitap okuma sevgisinin aşılanması.

Ben okurdum ama tüm arkadaşlarım o zaman benim kadar okumayı sevmezdi.

Ama şimdi bakıyorum, benim kızlar da, tüm arkadaşları da kitap okumaya çok düşkünler.

Evden dışarı çıkarken mutlaka kitaplar yanlarına alınıyor.

Metroda kitap okuyan Japonlar gibi 15 dklık mesafeye giderken bile mutlaka kitap okuyorlar.

Tabi bunda, şu anki çocuk kitaplarının güzelliği yadsınamaz.

O kadar güzel, keyifli, zevkli çocuk kitapları var ki, çoğunu kızlardan sonra ben de okuyorum.

Geçenlerde çok sevdiğim dostum İzmir'den gelirken kızlara kitap hediye getirmiş.

Kitaplardan biri bir klasik idi. Mercan Adası. Ve ne yazık ki babaanneleri kızlara daha önce bu kitaptan almıştı.

Ama diğeri.

Kızlar hasta oldular. Okumak için yarış yaptılar. Hatta bitince bana da şiddetle tavsiye ettiler ve ben de bir solukta okudum.

Kitabın adı " Kraliçeyi Kurtarmak"

Rus kökenli ve Moskova doğumlu Vladimir Tumanov, Kanada'da yaşayan bir bilim adamı.

Oğlu Aleks matematik dersini sevmiyormuş. Buna karşın fantastik kitaplar okumaya bayılıyormuş.

Tumanov, çocuğunun sevdiği fantastik hikayelerle matematiği birleştirmeye karar vermiş ve matematiği de bir macera haline getirmiş. Yazarın değimiyle oğlunun matematiğe olan bakış açısı ciddi şekilde değişikliğe uğramış.

Kitabın konusu kısaca şöyle:

Aleks Isaac Fog, bir gün yolda gezerken bir kalem bulur. Bu kalemi beğenir ve çantasına koyar. Ertesi günki matematik sınavında bu kalemi kullanmayı dener ve kalemin en zor problemleri bile çözdüğünü farkeder. Bunu hemen en iyi arkadaşı Sam'e söyler. Bir gün Sam ve Aleks evde ders çalışırlar. Aleks, kitaplığında daha önce hiç görmediği bir kitap görür. Kitaptaki matematik bilmecelerini çözmeleri gerekir. Aralarına Vanessa da katılır. Eğer bütün bilmeceleri çözerlerse Kraliçe Jayden kurtulacaktır. Ama bu, düşündüklerinden daha zor bir görevdir. Çünkü kraliçeyi kurtarmak için birçok matematik problemi ve bulmacayı çözmeleri ve maceralara atılmaları gerekecektir.

Kitapta matematik problemleri, bilmeceler, çocuklar arası arkadaşlık ilişkileri, yaz kampı, yelken sporu, spor ve ortak yaşam kuralları ve macera hepsi hepsi var.




Sorular tek gözlü bir canavar Monoculus  tarafından sorulduğundan, soru metinleri de şiir gibi.

Sizinle örneğin bir soruyu paylaşayım.

Birçok biraderim var küçük ve büyük
Her birimizin arası onar yıl açık
Hepsinin ortancası benim.
Bakalım ne kadar sendeki akıl görelim.
En küçük kardeşim on yaşında.
Söyleyebileceğim tek yaş da onunkisi aslında.
Gerisi zor gelecek korkarım.
Onun için iyice dinleyin beni
Toplayınca hepimizin yaşını
Anlarsın tam bin iki yüz yıl yaşadığımı
Kaç yaşındayım dersin ben?
Söyleyiver de lütfen
Dinsin gözyaşlarım birden.

Soru size bize kolay gelebilir ancak, ilkokul ortaokul dönemi için çözmesi keyifli problemler zannımca.

Her sorunun ardından kitaptaki üç kafadar beraberce soruyu çözüyorlar ve hangi yolla çözdüklerini de uzun uzun anlatıyorlar. Böylece okuyan çocuk, sorunun çözümünü de görebiliyor.

Kitabın hem çocuklar, hem anne babalar hem de eğitimciler tarafından ilgiyle karşılandığını gören Tumanov, çocuklar için başka bir zor konu olan coğrafya konusunu ele almış ve bir kitap daha yazmış.

"Haritada Kaybolmak", yazarın ikinci kitabı..

Dünyada ilk olarak Türkiye'de yayınlanan kitapta,İki kardeşin başlarına açtıkları dertten kurtulabilmeleri için, harita kullanma becerilerinin gelişmesi gerekiyor. Bilmecelerde ipuçları verilen ülkelerin, dünya haritası ve ansiklopedi kullanılarak bulunması gerekiyor kitapta.

Henüz bu kitabı almadık ve kızlar da ben de okumadık ama anladığım kadarıyla çok keyifli.

Yaz tatilinde televizyona bilgisayara yapışık yaşayan çocuklarınızı kurtaran keyifli bir ara nefes olması dileğiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...