6 Mayıs 2012 Pazar

Kuştan Çamaşır Mandalı, Twitter, Sen Kimsin,Ispanak..



Önceki yazıda benim çocukluğumda en popüler olan çizgi filmlerden konuşmaya başlamıştık. Sonra baktık ki liste çok uzun, tek yazıda bitiremedim, bu yazıya kaldı. Konu arkadaşımın evindeki yardımcı olan Simbat'tan çıkıp taaa buralara kadar geldi.
Çocukluğumdan  kalan ve benim hala keyifle izlediğim en favori çizgi filmim Taş Devri..Adından da anlaşılabileceği gibi Taş Devri'nde geçen çizgi filmde,  Çakmaktaş ve Moloztaş ailelerin başından geçen serüvenler konu ediliyordu. (çamaşır mandallarının kuş , bulaşık makinasının fil hortumu olmasına hala bakar bakar gülerim.)

Benim çocuklarımın izleyebildiği ve hala popularitesini koruyan  başka bir çizgi dizi var sırada.. Sanırım sinema filmi de çekildi. Şirinler’den bahsediyorum. Şirinler, Şirin Köyü'nde yaşayan bir grup mavi yaratığın aralarındaki ilişkiyi ve peşlerindeki kötülük simsarı hain Gargamel'in elinden kurtulmaya çalışırken yaşadıklarını anlatıyordu.
İşte benim favorilerimden biri daha: Tweety. (Bakın şimdi aklıma geldi , acaba twitter adı buradan mı geliyor? Malum twitter'ın simgesi de kuş) Bu çizgi film,     Şirin ve akıllı kuş Tweety ile onu yakalamak için her yolu deneyen Sylvester adlı kedinin maceralarını konu alıyordu.
Bu arada  yazımı kesip araştırmamı paylaşayım. Twitter adı, kuş Tweety’den değil şuradan geliyormuş:

Twitter’ın da başlangıcına ev sahipliği yapan San Francisco menşeli küçük bir podcasting (otomatik yayın aboneliği gibi bir şey anlamına geliyor ama çok teknik ben pek anlayamamış olabilirim) şirketi olan Odea’nın bir çalışma grubu bir beyin fırtınası seansına girmişler. Bu toplantıda çalışanlar cep telefonları için   hizmet verecek bir sistem için isim bulmaya çalışmaktalarmış.
Uzun uğraşlar sonucu buldukları isimlerin sayısını ikiye indirmişler. Sonra, bu iki ismi bire indirmek için kura çekmeye karar vermişler. Belirledikleri iki ismi küçük kağıtlara yazarak bir şapkanın içine koymuşlar ve şirketin ismini şansa bırakmışlar. Belirlenen iki ismin birisi "Twitter" mış.
Bakıyorum da ne çok sevdiğim çizgi film varmış o zamanlar. Bugs Bunny.. Havuç yiyişi ve sivri zekası ve "N'ası gidiyor canım" demesi ile ünlü olan sevimli tavşan Bugs Bunny, kıvrak zekası sayesinde başını her türlü beladan kurtarırdı.
Tüm zamanların en kült çizgi filmlerinden biri daha : Onu da babamın favorisi olarak hatırlıyorum. Pembe Panter. Herkesin ıslıkla müziğini çaldığı Pembe Panter, sessiz sakin dolaşarak tüm olayları çözerdi. Peter Sellers'in oynadığı Pembe Panter filmleri serisinden sonra popülaritesi tavana vurmuştu. (Hatta Tolga Çevik’in “Sen Kimsin” filminin de Pembe Panter’den esinlendiğini söyleyenler oldu.)

Çocuklara ıspanak yedirebilmenin tek yolu desem sanırım hepiniz hatırlarsınız: Efsane denizci Temel Reis, genellikle sevgilisi Safinaz'ı elinden almaya çalışan ezeli rakibi Kabasakal'la mücadele ederdi. Çizgi filmdeki tüm kötü adamlarla savaşmak içinse tek bir silahı vardı: bir kutu ıspanak. Ispanağı yer yemez bir anda pazuları şişen Temel Reis'in kimse karşısında duramazdı.
Yazdım yazdım ama farkettim ki hala yazacak bir çok çizgi film  var.
Sıkılmadıysanız ve lütfedip okumaya devam ederseniz, bir sonraki yazıda bu konuyu bitireceğim kısmetse..


1 yorum:

  1. Hala bakıp izliyoruz kimini. İçimizdeki çocuğun ölmemesi ne güzel. :)

    YanıtlaSil

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...