2 Mayıs 2012 Çarşamba

Çağdaş Ozan ve "Konuşamıyorum"


Ben bir Bursa’lıyım.

Pozitif ayrımcılık yapmam normal.

Ama bu defaki gerçekten pozitif ayrımcılık değil.

Müziği severim.Annemden klasik müzik sevgisini aldım. Büyük kuzenimden de rock müzik. Kulakları çınlasın, ben çocuk, o da gençken gitar çalardı, Bursa Erkek Lisesi’nin orkestrasındaydı. Hem yabancı hem de Türkçe rock’ın ne olduğunu ondan öğrendim ben.

En eski anım 11 yaşlarına filan tekabül eder. Ki o zaman ilk defa kuzenimden İlhan İrem ‘in ismini ve şarkılarını  duyduğumu hatırlıyorum. 

O nevi şahsına münhasır biri. Hem dönemine göre dış görünüşü, hem tarzı hem de şarkılarıyla bence halen Türk Müzik tarihinin kültlerinden biri olmuştur ve olmaya devam edecektir. 

İlhan İrem, 1955 senesinde dünyaya geldi.

1973 yılında, besteci, söz yazarı, yorumcu olarak müzik dünyasına girmiş ve
yalnızca kendi yapıtlarını seslendirmeyi sürdürerek kendine özgü bir ekol oluşturmuştur. ( Bursa’lı olduğu o kadar belli ki, rahmetli babam ve birçok Bursa’lının olduğu gibi adı İlhan’dır.)

Daha sonra Senfonik Rock tarzında çalışmalara yönelmiştir.

Aynı yıllarda yazı çalışmalarına başlayan sanatçı, bugüne kadar, hikayelerini,   
denemelerini, şiirlerini içeren beş kitap yayımlamıştır.



“Çağdaş bir ozan” olarak kabul edilen İlhan İrem, eserlerine yansıttığı, mistik, metafizik, doğaüstü, tasavvuf çağrışımlarla, çok özel dinleyici kitlesine sahiptir.

Bundan birkaç sene önce sanırım Aliye dizisinde şarkıları kullanılmış ve genç kitlelerin de kendisini tanıması mümkün olmuştur. Benim en sevdiğim parçası olan “Anlasana “ bu dizide sık sık kullanılmıştı yanlış hatırlamıyorsam.

Mesela ben hayatımda belki de ilk küpeli erkek motifi olarak İlhan İrem’i hatırlıyorum. Üstelik tek kanallı dönemde devletin televizyonu TRT ‘de.

Söylenen odur ki, artık şehir efsanesi mi gerçek mi bilmem, müziği o kadar huzur verici ve rahatlatıcıdır ki, Bakırköy Akıl Hastane’sinde, Balıklı Rum Hastanesi’nde psikolojik problemi olanlarda tedavi amacıyla İlhan İrem şarkıları kullanılmıştır.

Bence Türkiye’deki en romantik bestecilerden biridir, öyledir ki, kendisine mektup yazan bir hayranıyla evlenmiştir. Bu evlilik, birçok güzel şarkının doğmasına ( şarkı sözlerini eşi yazmaktadır), birçok güzel albüm kapağına      ( albüm kapak resimlerini eşi çekmektedir) neden olmuştur.

Benim için İlhan İrem demek, popüler olma uğruna çizgisinden vazgeçmeyen sanatçı veya çizgisi uğruna popülerliği elinin tersiyle iten sanatçı olmak demektir.

Son dönemde çok politize oladuğuna dair duyumlar olduğunu biliyorum, ama beni ilgilendiren tek şey kendisinin olağanüstü müziğidir. "Sazlıklardan Havalanan" ve "Anlasana" adlı şarkıları neredeyse tüm Türk Rock Müzik tarihine  bedeldir ...



Ülkemizdeki sığ ve popüler olana  düşkünlük hastalığı devam ettiği sürece, İlhan İrem ‘in değerinin tam olarak anlaşılmasının mümkün olmadığını düşünüyorum. Allah saklasın, bir gün başına bir şey gelirse o zaman en kıymetli sanatçımız olur kesin, arkasından ağıtlar yakılır , TVler onunla ilgili birçok program yapar, gazeteler sayfa sayfa yazı yazar.

Önemli olan onun bugün değerini bilmektir.

Haydi hep beraber onu bir kez daha dinleyelim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...