4 Mayıs 2012 Cuma

Peynir Kızartması, Yakari, Kalimero

Sabah arkadaşla konuşuyorduk.

Hafta sonu eşiyle bir kaçamak gezi yapacaklarmış.

"Oğlanı ne yapacaksınız?" dedim.

"Dedesi ve Simbat ablası ile kalacak."dedi.

"Hönk ???"dedim."Simbat derken?"

Evde yardımcının adıymış. Kırgızmış. Daha önce hiç duymamıştım bu ismi.

"Omzunda da Kukurik var mı ?" dedim.

"O ne ?" dedi bana.


Yazık, genç ve çıtır sanıyor kendini, oysa benden sadece 4 yaş küçük. Ama Simbat'ı hatırlamıyor ayaklarına yattı kendisi..

O an aklıma geldi. 

Şöyle bir düşündüm eski günleri..Çocukluğumun çizgi filmlerini.. Ardından sırayla tümünü hatırlamaya başladım. Ve fark ettim ki, hiç de az değiller.

Ben de bunları yazayım dedim.
Benim yaşlarımda olanlar, yani 70-80 yılları arasında doğanlar için keyifli bir flashback ve hatta belki de nostaljik bir kaynak olacak yazım.

Simbat’tan bahsettim zaten.Omzunda kuşu ile Sinbad yedi denizler aşıp hazineler peşinde dolaşan çılgın bir çocuktur. 

Heidi ve peynir kızartması. Peynir kızartması ilk defa duyduğum ve çok merak ettiğim bir şeydi.(o zaman hayatımda hellim peyniri diye bir şey yoktu,ama şimdi hafta sonu kahvaltılarının en sevilen tadlarındandır. )





Çizgi filmde annesi ölen Heidi'yi teyzesi Alplerde yaşayan dedesinin yanına götürür. Küçük kız burada birçok serüven yaşar.

Annem bir ara seyretmemi yasaklamıştı bile , hatırlıyorum, bu çizgi filmi seyrederken her gün ağlayacak bir bahane bulabiliyordum izlerken.

Pek sevmediğim ama nerdeyse her gün yayınlanan Yakari’de, Kızılderili bir çocuğun maceraları anlatılıyordu. Hayvanlarla konuşabilen Yakari'nin en iyi dostu kabilesindeki Rainbow adlı kızdı. Rainbow dışındaki dostları ise atı Little Thunder (Şimşek) ve gerektiğinde ona akıl verip yol gösteren kartalı Great Eagle'dı..
Dün konuştuğum esinlenmemi sağlayan arkadaşımın favorisi Heman’miş. Muhtemelen tüm erkek çocuklarının da. Çizgi dizide He-Man ve arkadaşları, Eternia'yı ve Şato'sunun sırlarını İskeletor'un kötü emellerinden korumaya çalışıyordu.



Filmi de çekilen başka  bir çizgi dizi, Hayalet Avcıları. Dört çılgın bilim adamının maceralarını konu alan dizide tehlikeli hayaletler elektrik süpürgesi gibi bir cihazla hapsedilirdi.
Başka bir çizgi film."Ama haksızlık bu öyle değil mi?" sözüyle hatırladığımız minik civciv Kalimero, kafasında yarım yumurta kabuğuyla dolaşırdı.
Bir sonraki yazıda devam edelim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...