14 Nisan 2013 Pazar

"Yeni Okul" ve Reggio Emilia Metodu..Bölüm 1


Geçen gün son sevdiğim bir dostum, yine onun kanalıyla tanıştığım başka bir dostlarımdan bahsetti.

Bundan yıllar önce bir anaokulu açan arkadaşlar, sistemi tamamlayabilmek adına bir de ilkokul açmaya karar vermişler ve planlarını yürürlüğe koymuşlardı.

Biliyorsunuz son zamanlarda ben de eğitim konusuna son derece takmış durumdayım.
Bu nedenle konu da oldukça ilgimi çekti.

Okul binasının kiralandığını ve  sınıfların ve atölyelerin tefrişatları başladığını biliyordum ama bu kadar güzel bir yer ile karşılaşacağımı da tahmin etmiyordum açıkçası.



Okul öğretim yılına yetişecekti ve şu anda orada okuyacak öğrencileriyle de tanışmaya başlamıştı.

Arkadaşım beraber gezmeye gitmeyi önerdi ve dün buluşup gittik. Okulu gezmeye gelen aileler ve öğrenci adaylarıyla beraber okulu dolaştık. Hatta Cumartesi pazar günleri okulda yapılan toplantılarda okulla ilgili detaylı bilgilendirme yapıldığını ayrıca söylemek isterim.

Okulun yönetici arkadaşım Özlenen. Ama bu yazıda ben kendisinden profesyonel bir eğitimci olması hasebiyle Özlenen Hn diye bahsedeceğim.

Aslında Endüstri Mühendisi olan Özlenen Hn, mesleğini bir süre yaptıktan sonra çocuklarının da etkisiyle ( bir kızı bir oğlu var) eğitim işine gönül vermişti.

Kendisini daha önceden beri tanıdığımdan ve tüm süreci adım adım takip etme fırsatım oldu.

Özlenen Hn sadece annesi çalışan çocukların gün içinde bırakıldığı bir anaokulu yerine farklı bir anaokulu düşünüyordu.

Yıl 2005 idi.

Bu anaokulu  2-6 yaşın çocuğun kişiliği, kendini algılaması, dünyaya bakışı gibi önemli konuların belirlendiği, gelecekteki eğitim ve çalışma hayatını çok etkileyecek, mutlaka değerlendirilmesi gereken bir dönem biliyorsunuz..Bundan yola çıkarak klasik anaokulu anlayışının ötesine geçen, çocukları bilgi ve becerilerinin, yeteneklerinin üzerinde zorlamadan; sahip oldukları yetenekleri geliştirecek, onları araştıran, sorgulayan, yaratıcı bireyler olmaları için gereken kişilik özelliklerini katan, böylece geleceğin başarılı bireylerini yetiştiren bir anaokulu kurgulamaya çalıştı.

Sonunda sistem olarak Regio Emilia yönteminde karar kıldı, bu yöntemi seçmesinde ana neden çocuk merkezli olması ve uzun yıllardan beri geleceğin başarılı bireylerini yetiştirmek için  uygulanması  idi. 

Doğrusu ilk yıllarda oldukça zorluk çekti; okul binası Regio Emilia yöntemi için çok uygun idi; ortamı yine Regio Emilia için düzenlenmiş idi; metodu teorik olarak biliyordu; ancak öğretme tarafı Regio Emilia'da klasik eğitim metodundan çok farklı idi. Örneğin öğretmenin öğretmek yerine çocuğun öğrenmesi için ortam hazırlaması gerekiyordu;  önceden hazırlanmış hazır şablonlar yerine, yaratıcılığı destekleyen uygulamalar bulması gerekiyordu; göstermek - anlatmak yerine, çocukla beraber keşfetmesi gerekiyordu; önceden belirlenmiş bir programı uygulamak yerine, öğrenci merkezli hareket etmesi gerekiyordu.

Dilerseniz bir sonraki yazıda devam edelim..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...