2 Ocak 2012 Pazartesi

Muhlis Bey ve Sıdıka...


Kendimi bildim bileli evimize mizah dergileri girer.

Rahmetli babacığım her hafta mutlaka Gırgır alırdı. Hatta okumam için de beni teşvik ederdi ciddi ciddi.Ama nedense Fırt dergisi için aynı motivasyonu göstermezdi.O zaman anlamazdım neden Fırt okumamı istemediğini.Sonradan anladım ki istememesinin  “Yavrunuzun Sayfası” ,”Arap Kadri “ gibi gerçeklerden J kaynaklanan bazı sebepleri vardı.

Fırt dergisinde o zamanlar Halit Kıvanç, Müjdat Gezen,Uğur Dündar ve hatta Sezen Aksu bile yazı yazmışlardı.

Ama Gırgır öyle miydi? “Avanak Avni”, “Muhlis Bey” ,”Yavlum Mithat” hala canlı olarak anılarımda durmaktadır. Hatta daha geçen hafta kızlara “ Prize parmak sokmak günah galiba , yoksa neden çarpılalım ki? “ konulu Muhlis Bey esprisini anlattığımı hatırlıyorum.

Gırgır ilk yıllarında  45 bin satıyordu. 1978'lerde 280 binlere ulaşan tiraj , 1981-1983 döneminde 500 bini bulan satışıyla mizah tarihimizin rekor satışına ulaştı. Sayı  1 milyona yükselterek Avrupa'nın 3. büyük mizah dergisi haline geldi.


Gırgır'ın bir dönemin mizah anlayışı üzerinde büyük etkisi oldu. Daha sonra çıkan Fırt, Deli, Hıbır, Mikrop, Limon, Leman, Penguen, Uykusuz dergileri Gırgır örneğini temel alarak geliştiler.


Gençlik yıllarımdan kalan diğer  bir önemli anı da “Sıdıka “ tiplemesi olmuştur.Atilla Atalay ‘ın bu kahramanını o kadar severdim ki , anneme yüksek sesle okuyup, onu da bu keyfime ortak etmeye çalışırdım.Ama bazen katılarak gülmekten okuyamazdım.


***

Bugün evimize Penguen ve Uykusuz giriyor. Ben karikatürleri okumak kadar  yazıları okumaktan da  keyif alıyorum.Özellikle Kaan Sezyum, Vedat Özdemiroğlu ,Alpay Erdem , Seyit Ali Aral vb.(eşim sadece karikatürleri okuyup yazıları atlıyor , oysa asıl hazineler yazılarda saklı)

Ama tabii ki,Selçuk Erdem,Erdil Yaşaroğlu,Serkan Altuniğne ,Semra Can gibi birkaç ismin çizgilerini okumadan da bir türlü hafta geçmiyor.

Ve her hafta onların zekasına , espri anlayışlarına ,üretkenliklerine tekrar tekrar hayran kalıyorum.Farkındaysanız da ,mizah  tutkumu yazılarımda görsellerde sık sık kullanıyorum.

***

Geçen sene kızım sınıfından biraz zıpır ve yaramazca bir genç adamdan hoşlanıyordu.

Bana gelip “Anne , sen kadınlar esprili erkeklerden hoşlanır demiştin .Ali çok komik bi çocuk J” demişti.

Eee, kızın daha 9 yaşındayken keşfettiği gerçeği, 40 yaşında inkar etmek olmaz ama değil mi???

Not : Hayatımıza keyif katmak için en azından, her hafta bir tane mizah dergisi okuyalım..

1 yorum:

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...