9 Kasım 2011 Çarşamba

Bir Yemin Ettim Ki Dönemem….

Yıl 2008..
Çalışmakta olduğum ofiste o gün yeni bir çalışanım işe başlamıştı.
Sevimli, güler yüzlü ve oldukça da alımlı olan Beyza, ertesi gün sabah işe geldiğinde yüzü alı al moru mordu.
Odama çağırdım, neyi olduğunu sordum. Konuşmak istemedi, çekindi.Ne de olsa daha bizim ofiste işe başlayalı bir gün olmuştu ve ilk günden sorunlu bir profil çizmek istemiyordu.
Israr ettim.
“Çok utanıyorum ama.”dedi, “Dün burada tanıştığım misafirimiz X Bey, bana akşam facebook' tan yazdı. Yazdıkları da pek kabul edilebilecek şeyler değildi, taciz etti diyebilirim “  dedi.
Tabi o zaman daha facebook çok yeni..İstediğin kişiye giriş izni vermeme, filtre koyma vb gibi özellikler daha o zaman yok..X Bey, kızımızın masasından kartvizitini almış, adını soyadını görmüş ve akşam hemen aksiyonu almış…
4 Şubat 2004 tarihinde Harvard Üniversitesi 2006 sınıfı öğrencisi Mark Zuckerberg tarafından kurulan facebook, öncelikle Harvard öğrencileri için kurulmuştu. Daha sonra Boston civarındaki okulları da içine kapsayan facebook, iki ay içerisindeki Ivy Ligi okullarının tamamını kapsadı. İlk sene içerisinde de; Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tüm okullar facebook'da mevcuttu. Üyeler önceleri sadece söz konusu okulun e-posta adresiyle (.edu, .ac.uk, vb.) üye olabiliyordu. Daha sonrasında da ağ içine liseler ve bazı büyük şirketler de katıldı. 11 Eylül 2006 tarihinde ise facebook tüm e-mail adreslerine, bazı yaş sınırlandırmalarıyla açıldı.
Şimdi erkek takipçilerim  bana kızacak ama , “Acaba tüm erkekler böyle midir, akıllarında başka bir şey yok mudur, bunu da mı bu işler için kullanıyorlar.”  diye içimden geçirdim.
Hatta o gün bir yemin ettim..
Facebook‘ a asla girmeyecektim.Girmedim de….
O günden sonra bir sürü artı özellikler eklendi duyduğum kadarıyla, artık çok pozitif amaçlar için kullanılabilen ve nerdeyse dünyayı yönlendirebilen bir sosyal paylaşım sitesi Facebook…
Ama dedim ya, bir yemin ettim ki, dönemem..
Özellikle blogumu kurduktan  sonra facebook  gücünü  daha iyi anladım.
Allahtan twitter ve linkedin için de yemin ama etmemişim değil mi????

1 yorum:

  1. tövbe de gir işte alalaa :) facebook eski facebook değil zaten tüm sınırlarını sen belirliyorsun... ve kendi arkadaş çevrenin olduğu bir paylaşım sitesi. twitter fln öyle değil ama

    YanıtlaSil

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...