6 Kasım 2011 Pazar

Büyüklerin Elleri, Küçüklerin Gözleri...

Bugün bayram…Hepimizin bayramı kutlu olsun..

Bayram yazısı yazmak adettendir.

Bu nedenle ben de yazayım dedim, ama klişe şeylerden bahsetmekten de istemiyorum.


Çocukluğumdan beri tüm bayramlarda büyükler ziyaret edildi, Kurban Bayramları’nda kurban kesilmeye çalışıldı. Ama mesela  ortaokul yıllarımda, bir defasında, babama tatile gitmek için tutturduğumu, babamın da koşulları hem kurbana hem de tatile yetmediğinden, beni üzmemek için bizi tatile Erdek’ e götürdüğünü ve kurban kesemediği için son derece huzursuz olduğunu hatırlıyorum.


***

Geçen hafta Hülya Avşar  “Hayvan öldürmenin emredildiği bir din olduğuna inanamıyorum” demiş.

Evet, haklı, bir din yok, bu emir tüm dinlerde var çünkü..Ayrıca merak ediyorum, Hülya Hn’ın ünlü ve trendy  restoranlarda yediği “ıspanak yatağında antrikot “ tarzı et yemeklerinde kullanılan etler, hayvan kesmeden ağaçta mı yetiştiriliyor acaba??

***
Ben derim ki bayram sadece birlik ve beraberliği değil etrafımızdakileri daha iyi tanımamızı da  sağlar..

Mesela ben küçükken apartmanımızda alt katımızda oturan, dindar olduğunu bildiğimiz bir karı koca vardı. İkisi de birer tane kurban keserler, emrolunduğu üzere sadece 7 kişiye el ayası büyüklüğünde (yaklaşık 250 gr) et dağıtır, geri kalan tüm etleri de kış boyunca kendileri yerlerdi. Nasıl mı anlardık? Kış boyunca alt kattan gelen külbastı kokusu hiç bitmezdi.

Hepiniz bilirsiniz, hava atmak için kurbanı kullanan bir insan grubu vardır..Yani en zengin mahallede oturup, kurban kesince  ve jipi ve villası olan diğer komşularına gösteriş yapmak için et dağıtan insanlardır bunlar. Eminim denk gelmişsinizdir.


Bir de kesmesi, dağıtması uğraşması zor geldiğinden koşulları uygun olduğu halde kesmeyen sonra da komşularından et verilmesi bekleyen başka bir grup daha vardır. Bu insanlar ayrıca iş çıkmasın diye bayramda ziyarete kimsenin gitmemesi için özellikle dua ederler..



***
Benim bayramıma gelince...


Büyüklerimi elden geldiğince  yıl içinde her zaman ziyaret etmeye çalıştığımızdan, mutlaka bayramda da ziyaret edilmesinin şart olduğunu düşünmemekle beraber, onları üzmemek için ziyaret etmeye çalışıyorum. Öyle ya,”bütün sene arama sorma, ihmal et, bayramda git elini öp” ikiyüzlülüğü yapmak istemiyorum.

Ayrıca ben kurbanı hayvan katliamı olarak da görmüyorum. Beni ve ailemi kazalardan, hastalıktan koruyan bir kutsal bir kavram olarak bakıyorum. Kurban kesince sanki benim yerine onun kanının aktığını, bunun beni ve sevdiklerimi kazadan beladan koruduğunu düşünüyor ve kendimi iyi hissediyorum..

Merak ediyorum, peki sizin bayramınız hangisi??


Not : Büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öperim.

1 yorum:

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...