12 Kasım 2011 Cumartesi

Aklın İlk Göz Ağrısında...Anason...

Geçen hafta arabada giderken favorim olan radyo kanalını dinliyordum.
Bir parça çalmaya başladı.


Bazı şarkılar daha ilk dinleyişte sizi yakalar ya, o da benim  için öyle bir parça oluverdi.
Özellikle nedense “Her geçen yıl birer birer masadan eksiliyor dostlar “ cümlesi yüreğime işledi.


****
Lise sonda uzaktan kuzenim ve sevgilisi devamlı Yeni Türkü dinlerlerdi. Daha önce hiç bilmediğim bu grupla onlar sayesinde tanışmıştım. Bütün üniversite hayatım da Yeni Türkü dinleyerek geçti. O zaman CD ler bu kadar yaygın değilken, bende bütün kasetleri vardı. Bugün de bir çoğunuz gibi Yeni Türkü'nün yeri bende bir başkadır.


“Anason” adlı bu şarkıyı dinlerken biraz Yeni Türkü, biraz “Bulutsuzluk Özlemi", biraz da “Ezginin Günlüğü “tınısı yakaladığımı farkettim.


***
Zakkum, Yusuf Demirkol, Cem Senyücel, Eren Parlakgümüş ve Emre Yılmaztürk tarafından 1999 yılında kurulmuş. Genelde rock stilinde müzik yapan grup “13” adlı son albümünde buzuki, kahon, ud, bendir gibi enstrümanlar kullanarak farklı bir sound yakalamaya çalışmış.
Parça beni çekti içine aldı almasına  da “yaşlandırıyor seni aynalar “, ”dokunsalar ağlayacaksın ama hiç dokunmuyorlar “ sözleriyle asıl hedef kitle olan 20 li yaş grubuna nasıl hitap edecekler diye endişelenmedim değil..


***
Banyo yaparken şarkı söylemeyi adet edinen kızım, geçen gün köyde duş alırken ben de yakınlarda bir yerde ütü yapıyordum.


Onun da banyoda tercih ettiği parçanın “Anason” olması, benim bu endişemi  bertaraf etti. Kızıma sordum, masadan eksilenlerin öldükleri için eksilmediklerini, sağlam olmayan dostların yıllar içinde birbirlerinden koptuklarını söyledi. Farklı bir bakış açısı…Ve mantıklı..


***


Sahi siz? Anason’u “fantazi“ sanatçılarımızdan biri “duygulu“ bir "cover" yapmadan önce dinlemek istemez misiniz??

3 yorum:

  1. Merak ettim hemen şimdi dinleyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Favorin olan radyo kanalın hangisiymiş? Uzaktan kuzenin kim? Ankarada ben de ortaokul ve lisede dinlerdim hatta konserine gitmiştik Yonca'yla, hiç unutmam... lise sondan önce tanışmış olman lazım sanki?
    Ben de sizde kaldığım yaz 85 miydi? O yaz çok güzel şarkılar &gruplar öğrenmiştim teyzem ve senden. I want to know what love is... şimdi ilk aklıma gelen.

    YanıtlaSil
  3. Favori kanalım Joy Türk,uzaktan kuzenim aslında babamın kuzeni ama bizim yaşlarımız daha yakın ,Bursa'da ve benden 10 yaş büyük,ona da selamlar buradan.Bizde kaldığınız yıl 1985 idi ,ben orta 2 ye , sen hazırlığa gidiyordun.

    YanıtlaSil

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...