7 Aralık 2011 Çarşamba

Altından Kedi Geçebilen Kırmızı Tabanlar

Dün gazetede okudum.


Yapılan bir araştırmaya göre gelir düştükçe topuk uzuyormuş/yükseliyormuş.


Türkiye'de kadınların topuklu ayakkabıda en fazla tercih ettiği topuk boyu 7 santim çıkmış. 35 yaş altı 11 santimlik ayakkabı tercih ederken, C (alt orta segment ) segmentte talep 15 santim ve üstüne kayıyormuş.


Son yıllarda çalışan kadın sayısında hızlı bir yükselişin gözlendiği Türkiye'de bu kadınların aynı anda hem rahat hem de şık görünme isteği ortalama topuk boyunu 7-9 pontlara (santim) taşımış. 11 pontluk ayakkabılar için talep daha çok 35 yaş altı genç tüketici grubundan gelirken C gelir grubunda ise 13-15 santimlik topuklara olan ilginin arttığı ifade ediliyormuş.


***

Katılıyorum. Gelir segmenti yorumu dışında…


***

Hayatımda topuklu ayakkabı giymeyi pek beceremedim. Daha doğrusu ince kalem topuklu ayakkabıyı..


Ama giyenlere gıptayla bakarım. Mesela iş yerinde bir iş arkadaşım var, resmen kıskanıyorum. Keklik gibi sekiyor, babetle yürürmüş gibi yürüyor, üstelik kendine o kadar da yakıştırıyor ki..


Hatta göya haftasonu düz ayakkabı giymek zorunda kalmışmış da, bacakları ağrımış. Her ayakkabısının altından kedi geçebiliyor normalde. Hava atma kardeşim, biz topuklu giyemiyoruz, neden yüzümüze vuruyorsun ??

***

Okuduğum kadarıyla  Fransızlar topuklu ayakkabıyı, o dönemde sokağa atılan tezeğe basmamak için, şemsiyeyi, pencereden aşağı atılan tezeğin kafalarına düşmemesi için, parfümü, de tezek kokusunun olumsuz etkilerinden korunmak için üretmişler. Yalannnn.. Kesin bunu benim gibi topukluyla yürüyemeyen bir kadın uydurmuştur.


Günlük kostümün ayrılmaz parçası olmasa bile giyildiği anda insana güven aşılayan bir şeydir topuk.. Ayakta bunlar var iken kadın daha bir dik, daha bir sağlam, daha bir "küçük dağları ben yarattım" vari yürür.


***

Neredeyse bütün ünlülerle ilgili “Ayakkabı koleksiyonu var, 1000 çift ayakkabı gardroba sığmıyor, ayakkabıya dayanamıyor, durmadan ayakkabı alıyor “ tarzı haberler okuruz gazetelerde.

Hayır tahminim Sarah Jessica Parker, Jennifer Lopez tarzı kişiler Mahmutpaşa Pazarından almıyorlar değil mi ayakkabılarını…Bu kişiler Tiffany, Marc Jakobs, Alaia, Balmain ve tabii ki Christian Louboutin markalarda ayakkabılar giyiyorlar..


Bunların fiyatlarınıysa burada yazmaya cesaret dahi edemiyorum.


Geldiğim sonuç şudur, topuklu ayakkabı güzel bir şeydir, her bacağı güzel gösterir, bütün kadınlar topuklu ayakkabı sever, giyebilen giyer, giyemeyen benim gibi hasedinden çatlar, her kadına yakışır vb vb.


Ayakkabı ve topuk sevgisinin gelirle gider tablosuyla alakası yoktur, her kadın kesesine göre bir ayakkabı alır, topuk boyu –gelir ilişkisi olsa olsa uzun zamandır gazetelerde yer alamadığını düşünen bazı ayakkabı firmalarının reklam taktiğidir.


Diyorum ama siz ne dersiniz?

1 yorum:

İlginizi Çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...